دیدن فیلم های روز دنیا

فیلم توقف ناپذیر

یک قطار در حال حرکت نیروی ترسناکی است

قطار باری بدون مهندس سرنشین از کناره‌ای خارج می‌شود و به سرعت ۷۰ متر در ساعت می‌رسد، و می‌بینید که چگونه فیلم توقف ناپذیر تونی اسکات عنوان خود را به دست می‌آورد. فیلم به اندازه قطار بی امان است و به آرامی پیش از آخرین ساعت بی امان تعلیق مداوم، شتاب می گیرد. از نظر ساخت محض، این یک فیلم فوق العاده است.

فیلم هندی دوبله فارسی در کنار فیلم های خارجی آمریکایی در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

مشکل از زمانی شروع می شود که یک مهندس (اتان سوپلی) پس از اینکه فکر می کند قطار را به طور کامل متوقف کرده است، از اسب پیاده می شود. او این کار را نکرده است. وقتی قطار را می‌بیند که به آرامی دور می‌شود، چهره‌اش برای سوخت چند دقیقه‌ی بعدی کافی است. در ابتدا، فرض بر این است که قطار یک "ترن هوایی" است، اما شانسی نیست. زیر گاز کامل است

اسکات داستان را از چند دیدگاه بیان می کند. در کابین قطار دیگری، یک مهندس قدیمی به نام بارنز (دنزل واشنگتن) در حال شکستن مرد جدیدی به نام کولسون (کریس پاین) است. در محوطه ایستگاه، یک استاد حیاط به نام کانی هوپر (روزاریو داوسون) مسئول اعزام و عملیات است. در دفاتر شرکت راه آهن، یک مدیر اجرایی (کوین دان) بیشتر نگران هزینه از دست دادن قطار است که به نظر سخت می رسد، زیرا مواد خطرناکی را حمل می کند و مستقیماً به سمت قلب اسکرانتون، Pa.

فیلم سینمایی و فیلم جدید 2022 نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

بالای سر، چاپگرهای خبری حلقه می زنند و یک فید تلویزیونی زنده ارائه می دهند که اسکات با این اکشن ارتباط برقرار می کند. این به او امکان می دهد تا یک نمای کلی و روایت عمل را ارائه دهد. دستگاه مشابهی توسط برادرش ریدلی اسکات استفاده شد تا به ما کمک کند وقایع را در "Black Hawk Down" (2001) او دنبال کنیم.

برای سرگرمی کودکان نیز میتوانید انیمیشن های جدید را به صورت آنلاین پخش یا دانلود کنید.

اینجا فضای زیادی برای رشد شخصیت وجود ندارد، اما واشنگتن و پاین شخصیت‌های قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌کنند، کهنه‌کار که با عشق به شغلش هدایت می‌شود، مرد جدید بدبین‌تر است. این تضاد برای اثر دراماتیک در فیلمنامه مارک بامبک افزایش نیافته است، اما اجازه دارد تا آنجا که می تواند طبیعی و تحت شرایط به نمایش درآید. روزاریو داوسون اعزام کننده خود را به شدت صلاحیت می کند، و البته قطار تندرو زیر همه چیز غوغا می کند.

در کنار تماشای آنلاین فیلم و سریال، انیمیشن سینمایی نیز در سایت فیلم نماوا موجود است.

صحنه های تعقیب و گریز که شامل قطار می شود محدودیت اجتناب ناپذیری دارند: قطارها به ریل نیاز دارند و فقط می توانند به جلو یا عقب بروند. سایدینگ وجود دارد، اما رفتن به یکی ممکن است خیلی ساده نباشد. دو فیلم دیگر که به ذهن متبادر می شوند، «ژنرال» (1926) ساخته باستر کیتون و «قطار فراری» (1985) ساخته آندری کونچالوفسکی هستند که برای دو مرد در لوکوموتیو خود، جان وویت و اریک رابرتز، نامزد اسکار شدند.

نحوه برخورد اسکات با "تعقیب و گریز" خود را نمی توان در اینجا فاش کرد، اما اگرچه به نظر می رسد که امکانات دو قطار در یک مسیر محدود است، او و Bomback واقعاً مبتکر هستند. آنها نوعی تفکر جانبی منطقی را به کار می گیرند: قطارها فقط می توانند به روش های خاصی حرکت کنند، اما این راه ها ممکن است آنطور که ما تصور می کنیم واضح نباشند.

علاوه بر تماشا، امکان دانلود فیلم ها در تمامی ژانرها وجود دارد و برای دانلود فیلم علمی تخیلی 2022 که یکی از دسته ها است، میتوانید به نماوا مراجعه نمایید.

نه این که اینها اصطلاحاتی هستند که ما در طول عمل به آنها فکر می کنیم. عکاسی و صدا در اینجا بسیار موثر است که نشان دهد قطار چیز بسیار سنگینی است و زمانی که در حرکت است می‌خواهد ادامه دهد. ما این را می دانستیم. اما اسکات همه ما را با سنگینی یک جوگرنات له می کند. ما طلسم شده ایم. و ما مطمئن هستیم که امیدواریم آن بچه های کوچک نجات پیدا کنند.

فیلم عاشقانه 2022 نیز از ژانرهای پرطرفدار در نماوا هستند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 30 آذر 1401ساعت 23:16  توسط المیرا   بازدید 342 برچسب ها:

فیلم شکست ناپذیر

مسیحای آفریقای جنوبی به عنوان طرفدار راگبی

مورگان فریمن حداقل 10 سال است که با یکی از فیلم‌های زندگی‌نامه نلسون ماندلا یا دیگری مرتبط بوده است. عجیب است که تنها تیم راگبی آفریقای جنوبی متمرکز است. پوسترهای کلینت ایستوود برای فیلم شکست ناپذیر مت دیمون را در پیش‌زمینه نشان می‌دهد و فریمن در سایه اشرافیت پشت سر او ظاهر می‌شود. من می توانم جلسات بازاریابی را تصور کنم که در طی آنها ابراز تاسف می شد که تعداد کمی از آمریکایی ها به ماندلا اهمیت زیادی می دهند و مت دیمون برای جمعیت جوان تر جذاب است.

فیلم خارجی و سریال خارجی را میتوانید از سایت فیلم نماوا تماشا کنید.

آنها را بپیچید، چیزی است که من می توانستم کمک کنم. دستاورد نلسون ماندلا یکی از معدود لحظات درخشان در تاریخ معاصر است. اینجا مردی است که پس از 24 سال شکستن سنگ در زندان و خوابیدن روی زمین آزاد شد تا رهبری کشوری را که او را زندانی کرده بود به عهده بگیرد. بخشش شخصی او از سفیدپوستان آفریقای جنوبی، چراغی بود که کمیسیون حقیقت و آشتی آن کشور را روشن کرد، یکی از معدود نمونه های تاریخ مردمی که واقعاً چیزهای زیادی برای بخشش داشتند و آن را بخشیدند. فراموش نکنیم که هم سیاه و هم سفید دلایلی برای غم و اندوه و دلایلی برای بخشش داشتند و در بسیاری از موارد با قاتلان واقعی عزیزانشان روبرو بودند.

در مقایسه با آن، واقعاً چه اهمیتی دارد که یک تیم ضعیف اسپرینگ باک، تمام سفیدپوستان به استثنای یک استثنا، جام جهانی راگبی را در سال اول حکومت ماندلا برد؟ من درک می کنم که در کشوری که همه نژادها به طور غیرمعمولی درگیر ورزش هستند، جام جهانی لحظه ای پر انرژی بود که دولت منحوس در برابر جهان رستگار شد - حتی اگر فوتبال در آنجا بازی سیاه پوستان باشد و راگبی سفیدها. این از نظر اهمیت المپیک پکن برای چین مهم بود.

برای تماشای جدیدترین فیلم و سریال ها به سایت فیلم نماوا بروید.

من معتقدم کلینت ایستوود همه این چیزها را درک می کرد و همچنین به دنبال ساخت فیلمی بود که معتقد بود می تواند بسازد، در منطقه ای که احساس می کرد یک ارتباط درونی دارد. ایستوود خیلی پیر و موفق است که علاقه ای به ساختن فیلمی فقط برای پول داشته باشد. او احتمالاً فیلمنامه های پروژه های قبلی ماندلا را می خواند. همه آنها یک چیز مشترک داشتند: آنها ساخته نشدند. همه موافق بودند که مورگان فریمن بازیگر مناسبی است (ماندلا و او به طرز معروفی با هم آشنا شدند و با هم کنار آمدند)، اما داستان، تامین مالی و معامله هرگز به هم نرسیدند. ایستوود فیلمی را ساخت که ساخته شد.

در نماوا، فیلم ایرانی، برنامه کودک نیز در کنار فیلم خارجی وجود دارد.

خیلی فیلم خوبی است. لحظاتی دارد که احساسات زیادی را برمی انگیزد، مانند زمانی که اعضای سیاه و سفید بخش امنیتی ریاست جمهوری (فعالان تندرو ANC و پلیس های آفریقایی) با دشواری طاقت فرسایی موافقت می کنند که با هم خدمت کنند. و زمانی که شخصیت دیمون - فرانسوا پینار، به عنوان کاپیتان تیم - سلولی را نشان می‌دهد که ماندلا در آن سال‌های طولانی در جزیره روبن در آنجا نگهداری می‌شد. من و همسرم، چاز، یک روز صبح زود توسط احمد کاترادا، یکی از زندانیان دیگر ماندلا، به جزیره برده شدیم، و بله، فیلم سلول او را با پتوهای نازک روی زمین نشان می دهد. تو به آن سلول نگاه می کنی و فکر می کنی اینجا مرد بزرگی با ایمان منتظر میعادگاهش با تاریخ بود.

در نماوا انیمه جدید ژاپنی نیز آپلود میشوند.

جام جهانی یک پیروزی معروف بود. اسپرینگ باکس با تیمی از نیوزلند روبرو شد که آنقدر مسلط بود که همه حریفان را شکست داد - ژاپن را با حدود 90 امتیاز که در راگبی بسیار زیاد است. آفریقای جنوبی در وقت اضافه پیروز شد. درباره نام آن تیم: تیم های ملی آفریقای جنوبی از زمان های بسیار قدیم Springboks نامیده می شدند (نیوزیلند با نام All Blacks شناخته می شود). در دم هر هواپیمای خطوط هوایی آفریقای جنوبی یک فنر وجود دارد. این لوگوی ملی است. آیا ماندلا نام خود را به نامی که کمتر مرتبط با رژیم آپارتاید است تغییر می دهد؟ او نمی خواهد. در یک آزمایش فکری به من بپیوندید. یک آمریکایی آفریقایی تبار به عنوان شهردار بوستون انتخاب شد. او با اکراه در برخی محافل پذیرفته می شود. اگر او نام رد ساکس را تغییر دهد، چگونه می شود؟

فیلمهای سینمایی ایرانی، فیلم های اسکار، انیمیشن جدید دوبله فارسی در سایت فیلم نماوا وجود دارد.

فریمن کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد تا مرد نلسون ماندلا را یادآوری کند، کسی که به اندازه گاندی یک قدیس سکولار است (که اولین مبارزات انتخاباتی خود را در دوربان، آفریقای جنوبی رهبری کرد). او او را مهربان، با اعتماد به نفس، آرامش بخش نشان می دهد - بیش از آنچه که به وضوح هسته ای از فولاد منسجم بود. تمرکز او بر دوران اولیه ریاست جمهوری او است. من معتقدم ممکن است یک صحنه با یک زن به نمایندگی از وینی ماندلا وجود داشته باشد، اما دیالوگ مبهم است. دیمون در ایفای نقش کاپیتان، فرانسوا پینار، یک آفریقایی، فرزند والدین نژادپرست، که با تماسش با "بزرگترین مردی که تا به حال ملاقات کرده ام" دگرگون شده است، موثر است.

فیلم های خانوادگی دسته ی دیگری هستند که محبوب نماوایی ها هستند.

کلینت ایستوود، کارگردان چیره دست، همه این نت ها را تنظیم می کند و ما را به ماندلا عشق می ورزد، به فرانسوا افتخار می کنیم و برای اسپرینگ باکس های خوش دست تشویق می کنیم. یک سرگرمی عالی همانطور که گفتم نه فیلم زندگینامه ماندلا که انتظارش را داشتم.

علاوه بر تماشای آنلاین فیلم و سریال دانلود فیلم مانند دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 29 آذر 1401ساعت 13:00  توسط المیرا   بازدید 120 برچسب ها:

فیلم فیلادلفیا

بیش از یک دهه پس از اینکه ایدز برای اولین بار به عنوان یک بیماری شناخته شد، فیلم فیلادلفیا اولین باری است که هالیوود فیلمی با بودجه کلان در این زمینه را به خطر می اندازد. در اینجا هیچ نکته ای برای به موقع بودن وجود ندارد. مستندهای ساخته شده برای تلویزیون و فیلم مستقل "همراه دیرینه" قبلاً این موضوع را بررسی کرده اند و "فیلادلفیا" هیچ زمینه دراماتیک جدیدی را نمی شکند. در عوض، بر فرمول امن درام دادگاه تکیه می‌کند تا به داستانی تعلیق و وضوح اضافه کند که طبیعتاً باید تعلیق کمی داشته باشد و فقط یک نتیجه ممکن داشته باشد

.

برای تماشای این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

و با این حال «فیلادلفیا» در شرایط خاص خود فیلمی کاملاً خوب است. و برای تماشاگران سینما که نسبت به ایدز مخالف هستند اما مشتاق ستاره هایی مانند تام هنکس و دنزل واشنگتن هستند، ممکن است به گسترش درک این بیماری کمک کند. این یک فیلم پیشرو است مانند "حدس بزنید چه کسی به شام می آید" (1967)، اولین فیلم مهم در مورد یک عاشقانه بین نژادی. از شیمی ستارگان محبوب در یک ژانر قابل اعتماد استفاده می کند تا از چیزی که به نظر می رسد بحث و جدل است کنار بگذارد.

فیلم سینمایی در ژانرها و از کشورهای مختلف در نماوا وجود دارد. اگر از طرفداران فیلم ایرانی هستید به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

داستان شامل هنکس در نقش اندرو بکت است، یک وکیل ماهر در یک شرکت حقوقی بزرگ و قدیمی فیلادلفیا. ما می دانیم، اگرچه در ابتدا شرکت حقوقی این را نمی داند، اما بکت مبتلا به ایدز است. بازدید از کلینیک بخشی از روتین او است. چارلز ویلر، شریک ارشد (جیسون روباردز) پرونده‌ای را به بکت تحویل می‌دهد که مهم‌ترین مشتری شرکت را درگیر می‌کند، و سپس، چند روز بعد، وکیل دیگری متوجه ضایعات آشکار سرطان پوست مرتبط با ایدز می‌شود.

بکت از پرونده خارج می شود و به او اطلاع داده می شود که آینده ای با شرکت ندارد. او مشکوک است که به دلیل بیماری اخراج شده است.

در کنار تماشای فیلم خارجی، تماشای فیلم سینمایی ایرانی نیز در نماوا فراهم شده است.

او درست می گوید. (ویلر که احساس می کند به نوعی آلوده به معاشرت است، به یکی از همکارانش پارس می کند: "او ایدز را به دفاتر ما آورد - به اتاق مردان ما!") بکت تصمیم می گیرد موضعی اتخاذ کند و از شرکت حقوقی شکایت کند. اما شرکت قدیمی او آنقدر قدرتمند است که هیچ وکیلی در فیلادلفیا نمی‌خواهد آن را به عهده بگیرد، تا اینکه بکت در نهایت ناامیدانه نزد جو میلر (دنزل واشنگتن)، یکی از آن وکلایی که در تلویزیون تبلیغ می‌کند، می‌رود و قول می‌دهد گواهینامه رانندگی شما را حفظ کند.

میلر همجنس گرایان را دوست ندارد، اما موافقت می کند که این پرونده را بپذیرد، بیشتر به خاطر پول و قرار گرفتن در معرض. و سپس داستان به الگوهای آشنای یک رویارویی در دادگاه می افتد، با مری استینبرگن که نقش مشاور شرکت قدیمی را بازی می کند. (شخصیت او هیچ اشتهایی برای دفاعی متقلبانه ندارد و برای یکی از اعضای تیمش زمزمه می کند "من از این پرونده متنفرم!") فیلمنامه ران نیسوانر به طرز ماهرانه ای کار می کند تا از کلیشه های استاندارد دادگاه جلوگیری کند. حتی با پیشروی پرونده، مرکز ثقل فیلم از مرحله آزمایشی به پیشرفت بیماری بکت تغییر می کند و ما به طور خلاصه با معشوق او (آنتونیو باندراس) و خانواده اش، به ویژه مادرش (جوآن وودوارد) آشنا می شویم که نقش کوچکی دارد. اما دو تا از قدرتمندترین لحظات فیلم را ارائه می دهد. زمانی که محاکمه به نتیجه می رسد، نتیجه قابل پیش بینی بیشتر به عنوان نقطه مقابل برای پایان واقعی فیلم عمل می کند.

همراه با تماشای آنلاین فیلم و سریال، دانلود فیلم ها و سریال های ژانرهای متفاوت نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

این فیلم توسط جاناتان دمی کارگردانی شده است که با Nyswaner راه‌های اصلی برای مقابله با برخی از پیشرفت‌های اجتناب‌ناپذیر داستان خود را پیدا می‌کنند. برای مثال، بدیهی است که در نقطه‌ای از چشم شخصیت واشنگتن کفه‌ها می‌افتد و او متوجه می‌شود که تعصباتش نسبت به همجنس‌گرایان اشتباه است. او می تواند شخصیت هنکس را به عنوان یک همنوع شایسته محبت و احترام ببیند. چنین تغییرات قلبی اجباری است (برای مثال به پذیرش سیدنی پواتیه توسط اسپنسر تریسی در "حدس بزنید چه کسی به شام می آید" مراجعه کنید).

تماشای انیمیشن جدید و انیمه جدید نیز در نماوا فراهم شده است.

اما «فیلادلفیا» آن صحنه انتقالی را با دیالوگ‌های لنگ یا اکستروژن‌های غم‌انگیز صمیمیت کنترل نمی‌کند. در عوض، در یک صحنه درخشان و بدیع، هنکس یک آریا از اپرای مورد علاقه‌اش را بازی می‌کند، یکی از اپرای که در حال مرگ با آن همذات پنداری می‌کند. واشنگتن طرفدار اپرا نیست، اما همانطور که موسیقی پخش می شود و هنکس درباره آن صحبت می کند و با شور و اشتیاق آن را توضیح می دهد، واشنگتن دچار تغییر روح می شود. در نهایت چیزی که او می بیند مردی است که زندگی را دوست دارد و نمی خواهد آن را ترک کند. و سپس این اقدام به خانه واشنگتن می رسد، اواخر شب، در حالی که او بی خواب به تاریکی خیره می شود، و ما می فهمیم چه احساسی دارد.

صحنه‌هایی از این دست نه تنها شگفت‌انگیز، بلکه ناامیدکننده هستند، زیرا نشان می‌دهند که اگر سازندگان فیلم یک جهش ایمانی می‌کردند، کل فیلم چگونه می‌شد. اما ممکن است فیلم اصلا ساخته نشده باشد. ریتم های اطمینان بخش درام دادگاه، به نظر من، چیزی است که این مواد را برای مدیران مسئول امضای چک ها خوشایند کرده است.

دانلود فیلم دوبله، دانلود سریال ترکی دو دسته از دانلودهایی است که فراهم شده است.

«فیلادلفیا» فیلم خوبی است و گاهی اوقات فراتر از این، و بازی هنکس (که به هر حال واقعاً خارج از داستان وجود دارد) یکی از بهترین های سال است. دیر یا زود هالیوود مجبور شد به یکی از مهم ترین موضوعات زمان ما بپردازد و با «فیلادلفیا» یخ شکسته شد.

 

یکی دو سال دیگر زمان آن فرا می رسد که فیلم دیگری بدون پلک زدن به موضوع توجه کند. این اولین قدم درست است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 29 آذر 1401ساعت 12:52  توسط المیرا   بازدید 112 برچسب ها:

انیمیشن روزگار داگ

کارل فردریکسن (صدای اد اسنر) و داگ (صدای باب پترسون) در فیلم روزهای حفاری. این فیلم کوتاه توسط باب پترسون، نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه Emmy® و تهیه کنندگی کیم کالینز نوشته و کارگردانی شده است.

انیمیشن روزگار داگ پیکسار که از چهارشنبه در دیزنی + راه اندازی می شود – پس از درگذشت اد اسنر در آخر هفته، تماشای احساساتی را ایجاد می کند.

فیلم سینمایی و فیلم جدید 2022 نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

در هر پنج فیلم کوتاه، داگ (باب پترسون) و انسانش، کارل فردریکسن (اد آسنر)، همراه با سگ دوست داشتنی در حیاط خلوت حضور دارند. شورت روی موضوعات مختلفی تمرکز می کند، اعم از توله سگ، گل (خوب، آتش بازی)، بوی عجیب و غیره. به طور خاص "Flowers" کوتاهی است که تقریباً به طور قطع در مورد هر صاحب سگ در آمریکا طنین انداز می شود. من و شما هر دو می دانیم که پنهان شدن سگی را در یک نمایش آتش بازی تجربه کرده اید. در یک نقطه، به نظر می رسد که کارل و داگ قرار است وارد یک "اولین کسی شوند؟" روال و البته، رقابت داگ با دشمن مورد علاقه اش، سنجاب، وجود دارد.

در کنار تماشای آنلاین فیلم و سریال، انیمیشن سینمایی نیز در سایت فیلم نماوا موجود است.

کمتر از یک ساعت ارزش تماشای مطالب در اینجا وجود دارد. طول شورت داگ دیز بین 6 تا 9 دقیقه است. اگرچه این ممکن است مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه باشد، اما پس از وقایع فیلم برنده اسکار در سال 2009 اتفاق می‌افتد. حتی اگر اهل انیمیشن نباشید، این شورت‌های کوتاه هنوز ارزش دارند که در یکی از آخرین اجراهای مرحوم اد اسنر شرکت کنید. اگر من پیش از درگذشت او در روز یکشنبه، اکران‌کنندگان مطبوعات را تماشا می‌کردم، جور دیگری به من ضربه می‌زدند. من هم عاشق سگ هستم، پس البته، همیشه می خواستم تماشا کنم. اما با تماشای پس از درگذشت او و دانستن اینکه ده دقیقه اول Up چقدر غم انگیز است، مطمئن نبودم که چه انتظاری داشته باشم. در اصل، این شورت درباره یک مرد و بهترین دوستش است.

فیلم عاشقانه 2022 نیز از ژانرهای پرطرفدار در نماوا هستند.

این پیکسار است و حتی با یک سری شورت، باب پترسون و شرکتش بازی A خود را می آورند. انیمیشن اینجا با فیلم هایی که برای پرده بزرگ ساخته می شوند تفاوتی ندارد. پیکسار آن گونه نیست که بتواند چیزی کمتر از 100 درصد را به هر پروژه ای که انجام می دهد بیاورد. اما باز هم، غم انگیز است که بدانیم این یکی از آخرین اجراهایی است که از اد اسنر دریافت می کنیم. اما درست مانند انیماتورها، او بازی A را نیز به ضبط های خط خود می آورد. با درگذشت اسنر، نمی‌توانم ببینم که چگونه می‌توانند در قسمت‌های بعدی پیش بروند، زیرا بدون کارل، «روزهای حفاری» مثل قبل نبود.

علاوه بر تماشا، امکان دانلود فیلم ها در تمامی ژانرها وجود دارد و برای دانلود فیلم علمی تخیلی 2022 که یکی از دسته ها است، میتوانید به نماوا مراجعه نمایید.

 

Pixar's Dug Days فقط برای دوستداران سگ نیست، بلکه همه چیزهایی برای لذت بردن پیدا می کنند و با یکی از آخرین اجراهای اد اسنر احساساتی تر است.

برای سرگرمی کودکان نیز میتوانید انیمیشن های جدید را به صورت آنلاین پخش یا دانلود کنید.

«Dug Days» استودیوی انیمیشن پیکسار مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه است که ماجراهای طنزآمیز داگ، سگ دوست‌داشتنی از دیزنی و «آپ» پیکسار را دنبال می‌کند. هر کوتاه شامل رویدادهای روزمره است که در حیاط خلوت داگ رخ می دهد، همه از طریق چشمان هیجان انگیز (و کمی تحریف شده) سگ سخنگو مورد علاقه ما.

سبک انیمیشن بسیار خوب ساخته شده است - داگ آنقدر پشمالو و پشمالو به نظر می رسد که بینندگان آرزو می کنند کاش می توانستند دستشان را دراز کنند و او را نوازش کنند! در Up، او بسیار ساده لوح است زیرا او چگونه و در کجا بزرگ شده است، و این در روزهای حفاری ادامه می یابد زیرا او چیزهای جدیدی را تجربه می کند.

فیلم هندی دوبله فارسی در کنار فیلم های خارجی آمریکایی در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

اد اسنر دوباره نقش کارل را بازی می‌کند و متأسفانه تنها چند روز قبل از اکران درگذشت، بنابراین بسیاری از طرفداران هنگام تماشای این شورت احساسات متفاوتی خواهند داشت. او به عنوان کارل کار فوق العاده ای انجام می دهد و نمی توان گفت که سال ها از صداپیشگی او در اصل کارل می گذرد. این شلوارک دلچسب، خنده دار و شایان ستایش قدیمی است. بازگشت به این دنیا با داگ و کارل بسیار عالی است، زیرا آنها به ماجراجویی های کوچک می روند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 29 آذر 1401ساعت 12:12  توسط المیرا   بازدید 149 برچسب ها:

فیلم رهاسازی

دو عکاس سفیدپوست/متقاضی الغا وضعیت پیتر را در حالی که روی صندلی می نشیند ترتیب می دهند. از او می‌خواهند تازیانه‌اش را به سمت عدسی برگرداند تا صورتش را به پهلو ببرد. لنز به او فشار می آورد و توتمی برای ویرانی های نژادپرستی خشن که در بدنش حک شده است نمایان می شود. پیتر می پرسد: "چرا این کار را می کنی؟" عکاس با احترام پاسخ می دهد: "بنابراین جهان ممکن است بداند برده داری واقعاً چه شکلی است." در فیلمی که اهمیت چندانی به تاثیر تاریخی جهانی تصویری که به عنوان "پیتر شلاق خورده" شناخته می شود، ندارد، گفتگو طعنه آمیز است. زیرا با گذشت بیش از 150 سال، ما همچنان تصاویری از وحشت برده داری را، البته در نیم قرن گذشته، از طریق قدرت فیلم ها توزیع می کنیم.

برای تماشای این فیلم سینمایی وسترن به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

درست است که کارگردان آنتوان فوکوا، فیلم رهاسازی را کاملاً در مورد بردگی نساخته است. در عوض، خود را در تنش بیوگرافی و هیجان انگیز، وحشیگری و قهرمانی، درام پرستیژ و فیلم اکشن پر تعلیق حفظ می کند. اگر آن تنش بین سبک‌های متفاوت و لحن‌های بعید در نظر گرفته شده بود، می‌توان گفت که «رهایی» تلاشی مشتاق برای بازپس‌گیری روایت‌های برده خرابکار در Blaxploitation است. شخصیت پیتر و حال و هوای محرک فیلم فوکوا بیشتر با «افسانه نیگر چارلی» مشترک است تا «12 سال بردگی». با این حال، کاملاً مشخص نیست که انتخاب‌های فوکوا آنقدر عمدی است که فکر می‌کند او عمداً خواهان این نوع خم شدن ژانر ناراحت‌کننده است.

در سایت فیلم نماوا علاوه بر فیلم های خارجی، فیلم ایرانی نیز قرار دارد.      

پیتر کیست؟ یک نماد، یک شورشی مقاوم، یک مرد خانواده، یک ستاره اکشن در این طرف از رمبو که در باتلاق سرگردان است و با برده گیرها و تمساح ها می جنگد؟ فوکوا معتقد است که پیتر همه موارد فوق است. متأسفانه، با سر گذاشتن این تعداد کلاه، «رهایی» تبدیل به روایتی جامع، شرورانه و از نظر سبکی بیش از حد پخته از مردی می‌شود که ظاهرش منجر به لغو اتهامات لغو شد. «رهایی» یک قطعه توخالی از ژانر فیلمسازی است که به ندرت پاسخ می دهد: «چرا این داستان و چرا حالا؟»

فیلمهای سینمایی ایرانی جدید و فیلم سینمایی دوبله فارسی در سایت فیلم نماوا قرار دارد.

داستان واقعی در سال 1863، پس از امضای اعلامیه رهایی آبراهام لینکلن، با مجموعه ای از عکس های ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین آغاز می شود که راه خود را از میان باتلاق جنگلی باز می کنند و بر روی یک مزرعه پنبه کشیده می شوند که به موجب آن آمریکایی های آفریقایی تبار برده شده، به نظر می رسد که در آنجا قرار گرفته اند. VFX زرق و برق دار، زحمت کشیدن در خاک. در یک کلبه، پیتر دوست‌داشتنی (ویل اسمیت) پای باریک همسرش Dodienne (Charmaine Bingwa) را با آب نوازش می‌کند، در حالی که فرزندانشان آنها را احاطه کرده‌اند.

یکی از ژانرهایی که میتوانید در نماوا بیابید فیلم سینمایی هندی عاشقانه است.

 آنها مردمی خداترس هستند که معتقدند خداوند به آنها قدرت و رستگاری در برابر سفیدپوستانی می دهد که آنها را صرفاً به عنوان خانه می بینند. متأسفانه ایمان آنها نمی تواند آنها را از واقعیت های این سیستم پنهان کند: دو مرد سفیدپوست پیتر را از خانواده اش می کشند و باعث می شود که او چارچوب در را از روی دیوارها بکشد تا در کنار عزیزانش بماند. او به عنوان نیروی یدی برای ساخت یک راه آهن به ارتش کنفدراسیون فروخته شده است.

دانلود فیلم کره ای زیرنویس فارسی نیز از برنامه‌های نماوا است.

در دنیای قبلی، قبل از سیلی زدن به کریس راک در مراسم اسکار سال گذشته، اسمیت باید این لحظه را به عنوان لحظه اسکار خود تصور می کرد. و کوشش برای رسیدن به چنین تحسینی آشکار و گاه بیش از حد مشهود است. برای اسمیت، پیتر کمی با نقش های اولیه ای که بازی می کند متفاوت است. اسمیت ظاهر تمیز خود را برای ظاهری آشفته، نامرتب و زخمی دور می کند. اسمیت هرگز در لهجه‌ها استاد نبود (بازی بدنام او در «تکانسی» همین‌طور می‌گوید)، مسیری را انتخاب می‌کند که بازیگران بریتانیایی که صدایشان را به لحن آمریکایی تغییر می‌دهند، برود. او صدای خود را یک اکتاو پایین می آورد و چند انحراف لازم اضافه می کند. نتیجه یک چرخش صوتی کنترل شده است که دامنه احساسی گفتار او را صاف می کند. با این حال، تغییر فیزیکی اسمیت را نمی توان به طور کامل نادیده گرفت. پیتر از نگاه کردن به مردان سفیدپوست در چشمان خود یا دفاع از دوستان برده خود، حتی اگر به معنای مرگ باشد، نمی ترسد. حالت کمی خمیده که اسمیت با آن راه می‌رود می‌گوید که پیتر خم شده است اما هرگز شکسته نشده است (ظاهری که اگر فیلمنامه روی بینی ویلیام ان. کولاژ از این توصیف دقیق برای توصیف خود استفاده نمی‌کرد، می‌توانست وزن بیشتری داشته باشد).

امکان دانلود نیز در سایت فیلم نماوا قرار گرفته است. دانلود فیلم کمدی زیرنویس فارسی و دانلود سریال ترکی با زیرنویس فارسی دو ژانر محبوب است.

روح انعطاف پذیر پیتر به زودی توجه برده گیر بدنام فاسل (بن فاستر) را به خود جلب می کند. وقتی فاسل به پیتر می‌گوید که او «خدای» اوست، فیلمنامه کولاژ که به فاسل تهدیدآمیز اجازه نمی‌دهد عقده خدایش را به تصویر بکشد، دوباره شخصیت‌پردازی را آشکار می‌کند. در هر مرحله این حس را به شما دست می دهد که «رهایی» به راحتی می تواند یک بازجویی هوشمندانه از نقش دین در برده داری باشد. اما کلاژ و فوکوا قادر به عبور از یک بررسی سطحی چنین ایمان پرشور در رابطه با سیستمی نیستند که باعث می‌شود فرد احساس رستگاری را از نظر روحی درگیر کند. در عوض، فوکوا به سمت آنچه می داند سرعت می گیرد: عمل. پیتر و چند مرد برده دیگر در تلاش برای آزادی با سفر به مدت پنج روز از میان باتلاق های خائن به سمت ارتش لینکلن از اردوگاه خارج می شوند.

برای کودکان نیز برنامه کودک سینمایی جدید تهیه شده است.

فرار پیتر بخش زیادی از زمان پخش فیلم را به خود اختصاص می دهد، زیرا او از مناظر جهنمی خالی از رنگ عبور می کند و منظره جنگ زده فیلم «کودکی ایوان» آندری تارکوفسکی و شعله آخرالزمانی «راه آهن زیرزمینی» بری جنکینز را به یاد می آورد. برخلاف آن آثار، به طرز ناامیدکننده‌ای، «رهایی» از سفر برای تجلی کامل این شخصیت‌ها استفاده نمی‌کند. علیرغم بهترین تلاش های فاستر، فاسل همچنان یک متعصب متفکر و وحشی است که تقلیدی کم رنگ از اثر انسان گرایانه و چند بعدی جوئل ادگرتون در نقشی مشابه در مینی سریال جنکینز است. پیتر از نزدیک به نحوه نمایش کاسی لمونز از هریت تابمن در «هریت» نگاه می‌کند، او رؤیاهایی از جانب خدا می‌بیند و کمک‌های الهی را در جستجوی آزادی خود تجربه می‌کند. ما همچنین شاهد تدبیر او هستیم زیرا او با تاکتیک های هوشمندانه خود از شکارچیان خود طفره می رود. اما ما هیچ حس شخصیتی نداریم. جدا از فداکاری سرسختانه او به خدا و خانواده اش، چه چیزی پیتر، پیتر را می سازد؟ آیا او حس شوخ طبعی دارد؟ خاطره ای دوست داشتنی با همسرش یا نقص شخصی؟ او کریول صحبت می کند. اما غیر از این، او را فقط می توان به عنوان عرق نجیب توصیف کرد.

و همین را می توان در مورد صنایع دستی و بی تخیل نیز گفت: اغلب فوکوا و رابرت ریچاردسون فیلمبردار («روزی روزگاری در هالیوود») تصاویر فراگیر را با احساسات بزرگ اشتباه می گیرند، گویی یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز مکانی متروک می چرخد. میدان رنگارنگ، پرده بدبینانه بیننده ای را که قبلاً با چنین روایت های تلخی خاموش شده بود، خواهد شکست. این به ویژه رنده کننده است زیرا این جفت بیش از چند بار به خوبی برخورد می کند و باعث می شود که فیلم با تکرار بصری غیراصولی افت کند. نمره هجومی نیز زندگی بیشتری به روند کار اضافه نمی کند. آیا تعقیب و گریز از بردگی به سوی آزادی قرار است به طور غیرقابل بیانی ارائه شود، تا این حد زندگی نشده باشد، و به وضوح وحشتناک باشد بدون اینکه زمین هرگز به یک محیط واقعی تبدیل شود؟

پیتر در نهایت به ارتش می‌پیوندد و به عنوان سربازی شبیه به «شکوه» ادوارد زویک به پیروزی‌هایی پی می‌برد. فوکوا سکانس‌های نبرد حماسی را می‌سازد که فاقد قدرت طناب‌کشی محکم بین طرف‌های متخاصم است و انفجارهای خودنمایی را انتخاب می‌کند. «رهایی» با عجله به سوی نتیجه‌ای خوش می‌رود که به نوعی در فیلمی احساس می‌کند که به دست نیامده است و تماشاگر را ملزم می‌کند تا دو ساعت بیشتر از انحطاط بنشیند تا به این لحظه آرامش برسد. سفر برای رسیدن به اینجا، براندازی یا انسان سازی لازم را ندارد. فیلم فوکوا باید یا به طور کامل مولفه های اکشن را برای یک شیب کامل Blaxploitation بپذیرد یا به اهداف پرستیژ خود نزدیک شود. «رهایی» برای رهایی بخشی محدودتر از آن است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 آذر 1401ساعت 19:05  توسط المیرا   بازدید 130 برچسب ها:

فیلم رهاسازی

دو عکاس سفیدپوست/متقاضی الغا وضعیت پیتر را در حالی که روی صندلی می نشیند ترتیب می دهند. از او می‌خواهند تازیانه‌اش را به سمت عدسی برگرداند تا صورتش را به پهلو ببرد. لنز به او فشار می آورد و توتمی برای ویرانی های نژادپرستی خشن که در بدنش حک شده است نمایان می شود. پیتر می پرسد: "چرا این کار را می کنی؟" عکاس با احترام پاسخ می دهد: "بنابراین جهان ممکن است بداند برده داری واقعاً چه شکلی است." در فیلمی که اهمیت چندانی به تاثیر تاریخی جهانی تصویری که به عنوان "پیتر شلاق خورده" شناخته می شود، ندارد، گفتگو طعنه آمیز است. زیرا با گذشت بیش از 150 سال، ما همچنان تصاویری از وحشت برده داری را، البته در نیم قرن گذشته، از طریق قدرت فیلم ها توزیع می کنیم.

برای تماشای این فیلم سینمایی وسترن به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

درست است که کارگردان آنتوان فوکوا، فیلم رهاسازی را کاملاً در مورد بردگی نساخته است. در عوض، خود را در تنش بیوگرافی و هیجان انگیز، وحشیگری و قهرمانی، درام پرستیژ و فیلم اکشن پر تعلیق حفظ می کند. اگر آن تنش بین سبک‌های متفاوت و لحن‌های بعید در نظر گرفته شده بود، می‌توان گفت که «رهایی» تلاشی مشتاق برای بازپس‌گیری روایت‌های برده خرابکار در Blaxploitation است. شخصیت پیتر و حال و هوای محرک فیلم فوکوا بیشتر با «افسانه نیگر چارلی» مشترک است تا «12 سال بردگی». با این حال، کاملاً مشخص نیست که انتخاب‌های فوکوا آنقدر عمدی است که فکر می‌کند او عمداً خواهان این نوع خم شدن ژانر ناراحت‌کننده است.

در سایت فیلم نماوا علاوه بر فیلم های خارجی، فیلم ایرانی نیز قرار دارد.      

پیتر کیست؟ یک نماد، یک شورشی مقاوم، یک مرد خانواده، یک ستاره اکشن در این طرف از رمبو که در باتلاق سرگردان است و با برده گیرها و تمساح ها می جنگد؟ فوکوا معتقد است که پیتر همه موارد فوق است. متأسفانه، با سر گذاشتن این تعداد کلاه، «رهایی» تبدیل به روایتی جامع، شرورانه و از نظر سبکی بیش از حد پخته از مردی می‌شود که ظاهرش منجر به لغو اتهامات لغو شد. «رهایی» یک قطعه توخالی از ژانر فیلمسازی است که به ندرت پاسخ می دهد: «چرا این داستان و چرا حالا؟»

فیلمهای سینمایی ایرانی جدید و فیلم سینمایی دوبله فارسی در سایت فیلم نماوا قرار دارد.

داستان واقعی در سال 1863، پس از امضای اعلامیه رهایی آبراهام لینکلن، با مجموعه ای از عکس های ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین آغاز می شود که راه خود را از میان باتلاق جنگلی باز می کنند و بر روی یک مزرعه پنبه کشیده می شوند که به موجب آن آمریکایی های آفریقایی تبار برده شده، به نظر می رسد که در آنجا قرار گرفته اند. VFX زرق و برق دار، زحمت کشیدن در خاک. در یک کلبه، پیتر دوست‌داشتنی (ویل اسمیت) پای باریک همسرش Dodienne (Charmaine Bingwa) را با آب نوازش می‌کند، در حالی که فرزندانشان آنها را احاطه کرده‌اند.

یکی از ژانرهایی که میتوانید در نماوا بیابید فیلم سینمایی هندی عاشقانه است.

 آنها مردمی خداترس هستند که معتقدند خداوند به آنها قدرت و رستگاری در برابر سفیدپوستانی می دهد که آنها را صرفاً به عنوان خانه می بینند. متأسفانه ایمان آنها نمی تواند آنها را از واقعیت های این سیستم پنهان کند: دو مرد سفیدپوست پیتر را از خانواده اش می کشند و باعث می شود که او چارچوب در را از روی دیوارها بکشد تا در کنار عزیزانش بماند. او به عنوان نیروی یدی برای ساخت یک راه آهن به ارتش کنفدراسیون فروخته شده است.

دانلود فیلم کره ای زیرنویس فارسی نیز از برنامه‌های نماوا است.

در دنیای قبلی، قبل از سیلی زدن به کریس راک در مراسم اسکار سال گذشته، اسمیت باید این لحظه را به عنوان لحظه اسکار خود تصور می کرد. و کوشش برای رسیدن به چنین تحسینی آشکار و گاه بیش از حد مشهود است. برای اسمیت، پیتر کمی با نقش های اولیه ای که بازی می کند متفاوت است. اسمیت ظاهر تمیز خود را برای ظاهری آشفته، نامرتب و زخمی دور می کند. اسمیت هرگز در لهجه‌ها استاد نبود (بازی بدنام او در «تکانسی» همین‌طور می‌گوید)، مسیری را انتخاب می‌کند که بازیگران بریتانیایی که صدایشان را به لحن آمریکایی تغییر می‌دهند، برود. او صدای خود را یک اکتاو پایین می آورد و چند انحراف لازم اضافه می کند. نتیجه یک چرخش صوتی کنترل شده است که دامنه احساسی گفتار او را صاف می کند. با این حال، تغییر فیزیکی اسمیت را نمی توان به طور کامل نادیده گرفت. پیتر از نگاه کردن به مردان سفیدپوست در چشمان خود یا دفاع از دوستان برده خود، حتی اگر به معنای مرگ باشد، نمی ترسد. حالت کمی خمیده که اسمیت با آن راه می‌رود می‌گوید که پیتر خم شده است اما هرگز شکسته نشده است (ظاهری که اگر فیلمنامه روی بینی ویلیام ان. کولاژ از این توصیف دقیق برای توصیف خود استفاده نمی‌کرد، می‌توانست وزن بیشتری داشته باشد).

امکان دانلود نیز در سایت فیلم نماوا قرار گرفته است. دانلود فیلم کمدی زیرنویس فارسی و دانلود سریال ترکی با زیرنویس فارسی دو ژانر محبوب است.

روح انعطاف پذیر پیتر به زودی توجه برده گیر بدنام فاسل (بن فاستر) را به خود جلب می کند. وقتی فاسل به پیتر می‌گوید که او «خدای» اوست، فیلمنامه کولاژ که به فاسل تهدیدآمیز اجازه نمی‌دهد عقده خدایش را به تصویر بکشد، دوباره شخصیت‌پردازی را آشکار می‌کند. در هر مرحله این حس را به شما دست می دهد که «رهایی» به راحتی می تواند یک بازجویی هوشمندانه از نقش دین در برده داری باشد. اما کلاژ و فوکوا قادر به عبور از یک بررسی سطحی چنین ایمان پرشور در رابطه با سیستمی نیستند که باعث می‌شود فرد احساس رستگاری را از نظر روحی درگیر کند. در عوض، فوکوا به سمت آنچه می داند سرعت می گیرد: عمل. پیتر و چند مرد برده دیگر در تلاش برای آزادی با سفر به مدت پنج روز از میان باتلاق های خائن به سمت ارتش لینکلن از اردوگاه خارج می شوند.

برای کودکان نیز برنامه کودک سینمایی جدید تهیه شده است.

فرار پیتر بخش زیادی از زمان پخش فیلم را به خود اختصاص می دهد، زیرا او از مناظر جهنمی خالی از رنگ عبور می کند و منظره جنگ زده فیلم «کودکی ایوان» آندری تارکوفسکی و شعله آخرالزمانی «راه آهن زیرزمینی» بری جنکینز را به یاد می آورد. برخلاف آن آثار، به طرز ناامیدکننده‌ای، «رهایی» از سفر برای تجلی کامل این شخصیت‌ها استفاده نمی‌کند. علیرغم بهترین تلاش های فاستر، فاسل همچنان یک متعصب متفکر و وحشی است که تقلیدی کم رنگ از اثر انسان گرایانه و چند بعدی جوئل ادگرتون در نقشی مشابه در مینی سریال جنکینز است. پیتر از نزدیک به نحوه نمایش کاسی لمونز از هریت تابمن در «هریت» نگاه می‌کند، او رؤیاهایی از جانب خدا می‌بیند و کمک‌های الهی را در جستجوی آزادی خود تجربه می‌کند. ما همچنین شاهد تدبیر او هستیم زیرا او با تاکتیک های هوشمندانه خود از شکارچیان خود طفره می رود. اما ما هیچ حس شخصیتی نداریم. جدا از فداکاری سرسختانه او به خدا و خانواده اش، چه چیزی پیتر، پیتر را می سازد؟ آیا او حس شوخ طبعی دارد؟ خاطره ای دوست داشتنی با همسرش یا نقص شخصی؟ او کریول صحبت می کند. اما غیر از این، او را فقط می توان به عنوان عرق نجیب توصیف کرد.

و همین را می توان در مورد صنایع دستی و بی تخیل نیز گفت: اغلب فوکوا و رابرت ریچاردسون فیلمبردار («روزی روزگاری در هالیوود») تصاویر فراگیر را با احساسات بزرگ اشتباه می گیرند، گویی یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز مکانی متروک می چرخد. میدان رنگارنگ، پرده بدبینانه بیننده ای را که قبلاً با چنین روایت های تلخی خاموش شده بود، خواهد شکست. این به ویژه رنده کننده است زیرا این جفت بیش از چند بار به خوبی برخورد می کند و باعث می شود که فیلم با تکرار بصری غیراصولی افت کند. نمره هجومی نیز زندگی بیشتری به روند کار اضافه نمی کند. آیا تعقیب و گریز از بردگی به سوی آزادی قرار است به طور غیرقابل بیانی ارائه شود، تا این حد زندگی نشده باشد، و به وضوح وحشتناک باشد بدون اینکه زمین هرگز به یک محیط واقعی تبدیل شود؟

پیتر در نهایت به ارتش می‌پیوندد و به عنوان سربازی شبیه به «شکوه» ادوارد زویک به پیروزی‌هایی پی می‌برد. فوکوا سکانس‌های نبرد حماسی را می‌سازد که فاقد قدرت طناب‌کشی محکم بین طرف‌های متخاصم است و انفجارهای خودنمایی را انتخاب می‌کند. «رهایی» با عجله به سوی نتیجه‌ای خوش می‌رود که به نوعی در فیلمی احساس می‌کند که به دست نیامده است و تماشاگر را ملزم می‌کند تا دو ساعت بیشتر از انحطاط بنشیند تا به این لحظه آرامش برسد. سفر برای رسیدن به اینجا، براندازی یا انسان سازی لازم را ندارد. فیلم فوکوا باید یا به طور کامل مولفه های اکشن را برای یک شیب کامل Blaxploitation بپذیرد یا به اهداف پرستیژ خود نزدیک شود. «رهایی» برای رهایی بخشی محدودتر از آن است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 آذر 1401ساعت 19:05  توسط المیرا   بازدید 121 برچسب ها:

انیمیشن هر چی بشه دوست دارم

فیلم‌های کوتاه در کانون توجه: انیمیشن هر چی بشه دوست دارم

در تمام سال‌هایی که فیلم‌های کوتاه را پوشش می‌دهم، هرگز چیزی شبیه به آنچه برای انیمیشن کوتاه ویل مک کورمک و مایکل گوویر، «اگر اتفاقی بیفتد، تو را دوست دارم» ندیده‌ام.

برای تماشای فیلم های جدید خارجی 2022 برنده اسکار میتوانید به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

از زمانی که این فیلم در نتفلیکس در 20 نوامبر اکران شد، به یک پدیده غیرمنتظره تبدیل شده است. یک هفته پس از انتشار، در نتفلیکس شماره 2 بود ... در سراسر جهان! هشتگ TikTok #ifanythinghappensiloveyou چالشی برای بینندگان ایجاد کرد: «شرط می بندم که نمی توانید این فیلم را بدون گریه تماشا کنید». 40 میلیون بازدید تا کنون، بسیاری از آنها با ویدیوهای قبل و بعد از بدبینان سخت گیر، شک دارند که یک فیلم 12 دقیقه ای ممکن است آنها را به گریه بیاندازد. از واکنش آنها به این فیلم پرش کرد: "(بوی - بو کشیدن) من چیزی در چشمانم دارم." اما برای بسیاری از این بینندگان جوان، این احساس یک کاتارسیس واقعی است.

در کنار فیلم، سریال های جدید خارجی 2022 نیز به همراه انیمیشن های جدید 2022 در نماوا فراهم شده است.

افشای کامل: من گوویر را می شناسم. ما سال‌ها پیش در یک گروه تئاتر به نام «بارل میمون‌ها» (که اکنون «آزمایشگاه بازی‌ساز» نامیده می‌شود) با هم کار می‌کردیم. او تابستان گذشته در مورد این کوتاهی که خودش و مک کورمک ساخته بودند به من گفت. به سرعت به نوامبر می رسد و فیلم آنها اکنون با نتفلیکس قرارداد دارد. به طور معمول، معامله نتفلیکس برای یک فیلم کوتاه دلیل کافی برای فیلمسازان برای باز کردن شامپاین است. پس از تماشای فیلم، به او گفتم که قطعا دوست دارم در ماه دسامبر در مورد آن برای ایبرت بنویسم.

برای تماشای آنلاین فیلم و سریال و تماشای فیلم عاشقانه جدید ایرانی میتوانید به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

علیرغم محبوبیت آن، من همچنان بدون فاش کردن چیزهای زیادی ادامه خواهم داد، همانطور که در ابتدا قبل از وقوع همه اینها برنامه ریزی کرده بودم. در مورد این فیلم، جدای از پاسخ ها، صحبت های زیادی وجود دارد. انیمیشن کوتاه مک کورمک و گوویر مانند یک دعا به نظر می رسد، اما توضیح بیشتر در مورد آن ممکن است به معنای از بین بردن بخشی از تجربه تماشای فیلم باشد، که به جای اینکه همه چیز را در ابتدا به نمایش بگذارد، به زیبایی به پیش فرض اصلی خود می پردازد.

در میان ژانرهای موجود فیلم عاشقانه خارجی طرافداران زیادی را به خود اختصاص داده است. همچنین دانلود فیلم در ژانرهای مختلف از جمله دانلود فیلم علمی تخیلی 2022 به نماوا سر بزنید.

فیلم با تصویری از یک زن و شوهر در حال خوردن شام در انتهای میز شروع می شود که اغلب نشان دهنده یک شکاف ارتباطی است. در این مورد، چیزی گمراه کننده در آن وجود دارد. آنها ارتباط برقرار نمی کنند، اما در تجربیات خود از غم و اندوه منزوی می شوند، زیرا سایه های درگیری آنها بر روی آنها پخش می شود. ازدواجشون تموم شده؟ چه چیزی بین آنها می میرد؟ همانطور که در صحنه‌های زیر در خانه‌شان پرسه می‌زنند و چند لکه رنگ خشک شده روی دیوارها و یک دستگاه ضبط روی زمین را مشاهده می‌کنند که بعد از اینکه گربه خانواده به طور تصادفی آن را تحریک کرد شروع به پخش می‌کند، داستان واضح‌تر می‌شود: آنها یک نفر را از دست داده‌اند.

 

فیلم ظریف و غم انگیز مک کورمک و گوویر قدرت غیرقابل انکاری دارد زیرا داستان به سمت فلاش بک ها می رود و لحظات شادی به تراژدی کلی شکل می دهد. این فیلم بدون شک باعث ایجاد گفتگوها می شود، اما تأثیر تماشای آن ممکن است این بحث ها را به تعویق بیاندازد، زیرا افکار و احساسات خود را در کنار هم جمع می کنید. باز هم نمی‌خواهم زیاد بگویم، به جز اینکه سبک انیمیشن دوبعدی ساده کاملاً با داستان مطابقت دارد، زیرا به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از نقاشی‌های فردی جوان‌تر از زوج فیلم است. لایه‌هایی از اندوه و خشم در چارچوب این رویا/کابوس زیبا وجود دارد. و بله، دستمال کاغذی را در دسترس داشته باشید.

چگونه این اتفاق افتاد؟

 

ما در بعید ترین مکان ملاقات کردیم: یک کلاس بازیگری در دره. سریع با هم دوست شدیم. و از آنجایی که ما هر دو نویسنده هستیم، در پارک برای ساندویچ آووکادو ملاقات می‌کنیم تا مانند نویسندگان، ایده‌های جدیدی را مطرح کنیم. هر دوی ما علاقه مند بودیم در مورد غم و اندوه بنویسیم و با از دست دادن زندگی خودمان کشتی بگیریم.

همکاری بین شما دو چگونه رقم خورد؟

 

ما هم فیلم را ساختیم و هم کارگردانی کردیم و در تمام مراحل ساخت فیلم حضور داشتیم. ما هر دو فقط دوست داریم با هم همکاری کنیم. ما وارد تئاتر شدیم و آن تجربه مشترک همکاری را دوست داریم. نشاط آور است هنرمند الهام بخش هنرمندان دیگر. ما به دنبال نظر همه بودیم و فضایی را ایجاد کردیم که صدای همه شنیده شود. یک تفاوت این بود که مایکل تهیه کننده فیلم بود و بسیاری از عوامل تولید را اجرا می کرد، در حالی که ویل یک تهیه کننده اجرایی بود و به تامین مالی کمک کرد.

 

آیا از کسی شنیده اید که تجربه شخصی در این مورد داشته باشد؟ آن پاسخ چگونه بوده است؟

 

بسیاری از افرادی که عزیزان خود را از دست داده اند به ما مراجعه کرده اند. شاید هزاران.

 

به عنوان داستان‌سرایان، این پیوند پرارزش زندگی ما بوده است. «اگر اتفاقی بیفتد من تو را دوست دارم» چنین تجربه‌ای بوده است.

 

موسیقی در این میان نقش بسیار مهمی دارد. آیا می توانید در مورد اینکه چگونه به برخی از انتخاب های موسیقی اینجا رسیدید صحبت کنید؟

 

در فیلمی بدون دیالوگ، موسیقی حرف اول را می زد. یک آمار نگران کننده که رابین کلاین ما را با ما در میان گذاشت: تنها 6 درصد از آهنگسازان فیلم زن هستند. لیندسی مارکوس بیشتر موسیقی کل فیلم را ساخته است. او در یک فیلم 12 دقیقه ای 8 دقیقه موسیقی خلق کرد. همچنین ارکستر جوانان درون شهر لس آنجلس به سرپرستی چارلز دیکرسون، تنظیم و اجرای بخش "رویای زیبا" فیلم را داشتیم. ما از حضور "1950" شاه پرنسس در فیلم بسیار هیجان زده بودیم. این یک تصنیف سرود است، مناسب برای نیازهای داستان ما.

لورا درن و نتفلیکس چگونه درگیر شدند؟

 

لورا درن و شریک تهیه‌کننده‌اش جیم لمونز یک انیمیشن اولیه از فیلم را دیدند، آن را دوست داشتند و با مهربانی به تیم پیوستند. آنها هر دو از نزدیک با Everytown for Gun Safety کار می کنند، بنابراین این داستان برای آنها مناسب بود. نتفلیکس به جریان فیلم رسید و آنها یک نمایش داخلی داشتند. چیز بعدی که می دانستیم، در 200 میلیون خانه بودیم.

بنابراین، اکنون این فیلم در نتفلیکس است و کاملاً هیجان‌انگیز شده است، که می‌دانم آمدن آن را ندیده‌اید. منظورم این است که این فقط در مورد فیلم های کوتاه اتفاق نمی افتد. این قسمت از سفر برای شما چگونه بوده است؟

به طور معمول، اگر یک فیلم کوتاه واقعاً موفق شود، مقدم بر یک فیلم پرفروش است.

فیلم ما یک داستان انیمیشن دوبعدی مستقل درباره غم و اندوه است. فیلم کوچک ما در 14 کشور در ده کشور برتر نتفلیکس شماره یک بوده است. علاوه بر این، این فیلم در 67 کشور در بین ده فیلم برتر نتفلیکس قرار گرفته است. این یک بیانیه تاکیدی بوده است که مخاطبان می خواهند آن را احساس کنند.

بعدی برای شما چیست؟

 

ما می‌خواهیم به ساخت فیلم‌های کوتاه معنادار ادامه دهیم. همچنین با همین تیم در حال ساخت یک فیلم انیمیشن بلند هستیم.

+ نوشته شده در  يکشنبه 20 آذر 1401ساعت 14:30  توسط المیرا   بازدید 133 برچسب ها:

انیمیشن پسر و جهان

انیمیشن پسر و جهان در ابتدا ممکن است به اندازه خود عنوان ساده به نظر برسد.

یک کودک چوبی با پیراهن راه راه قرمز با سر گرد، سه شاخه مو و یک جفت اسیب تیره و عمودی برای چشم، صفحه سفید و خالی را اشغال می کند. او حتی نامی هم ندارد (اگرچه مطالب مطبوعاتی از او به عنوان کوکا یاد می کنند) و واقعاً به اندازه قهقهه صحبت نمی کند، و دیالوگ محدودی که در فیلم آل آبرو نویسنده و کارگردان برزیلی وجود دارد شامل پاشیدن ناچیز هجو است.

برای تماشای این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

اما طولی نمی کشد که زیبایی پر جنب و جوش چشم انداز Abreu آشکار می شود و تسخیر می شود. «پسر و جهان» به‌طور خیره‌کننده‌ای رنگارنگ و زنده است و اغلب شبیه نسخه‌ای پیچیده‌تر از نقاشی‌های کودکانه‌ای است که احتمالاً در حال حاضر به درب یخچال خود چسبانده‌اید. ترکیبی از رنگ‌ها و بافت‌های غنی و زیبایی‌شناسی در حال تکامل، «پسر و جهان» را به شگفتی و شادی دائمی تبدیل می‌کند.

به عنوان تمثیلی در مورد خطرات صنعتی شدن و اختلاف شکاف بین دارندگان و نداشته‌ها، ممکن است چیزهای جدیدی را نگوید (و آن را به شیوه‌ای که به طرز وحشتناکی ظریف بیان نمی‌کند). اما به عنوان یک تمرین هنری، این یک شگفتی تخیل است. در عین حال بی گناه و بدبین، امیدوار و سخت چشم است.

فیلم سینمایی در ژانرها و از کشورهای مختلف در نماوا وجود دارد. اگر از طرفداران فیلم ایرانی هستید به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

در آغاز، پسر از زندگی بی دغدغه در مزرعه خانواده اش لذت می برد. او در جویبارهای خنک و آبی شادی می کند و از درختان بی پایان بالا می رود – آنقدر بالا که حتی می تواند در ابرها بپرد. به نظر او هر چیزی ممکن است. و با این حال، برای ما آشکار است که خانواده او در حال مبارزه هستند. بنابراین، یک روز، پدرش چمدانی را بسته و سوار قطاری می‌شود - که به‌عنوان یک صدپا صنعتی آروغ‌زننده است که به دوردست‌ها مار می‌رود - به شهر بزرگ، ظاهراً به امید بهبود وضعیت مالی‌شان.

در کنار تماشای فیلم خارجی، تماشای فیلم سینمایی ایرانی نیز در نماوا فراهم شده است.

اگرچه موضع فلسفی فیلم همیشه روشن است، نقاط داستانی آن گاهی اوقات واضح نیست، و همه چیز می تواند کمی گیج کننده باشد، با توجه به اینکه همه شخصیت های خام ترسیم شده اساساً یکسان به نظر می رسند. من «پسر و جهان» را با 6- خود تماشا کردم. پسر یک ساله و سوال "آن کیست؟" زیاد مطرح شد. اما او همچنین از ظاهر فیلم و روحیه بازیگوش پسر و همچنین موسیقی عفونی سامبا از روبن ففر و گوستاوو کورلات خوشش می‌آمد.)

پسر که به شدت دلتنگ پدرش شده، جرأت می کند برای یافتن او به شهر سفر کند. در طول راه، او با دستان مزرعه‌ای که در روزهای طولانی چیدن پنبه زحمت می‌کشند و همچنین کارگران سرکوب‌شده کارخانه‌ای که آن پنبه را به پارچه تبدیل می‌کنند، ملاقات می‌کند. هر چه او از خانه دورتر می شود و هر چه به مرکز پرجمعیت کلان شهر نزدیک می شود، نگاه و لحن «پسر و جهان» تیره تر می شود. پاستیل های مداد رنگی زندگی روستایی پسر جای خود را به دکوپاژهای زیبا در تابلوها و تبلیغات خیابان های شهری می دهد. شهر ممکن است از دور برج و درخشش داشته باشد، اما از نزدیک شیب‌دار، خیانتکار و پرجمعیت است. فاولاهایی را تصور کنید که روی هم چیده شده اند با قطارهایی که مملو از مسافران بدبخت و تک رنگ در آنها می گذرند.

همراه با تماشای آنلاین فیلم و سریال، دانلود فیلم ها و سریال های ژانرهای متفاوت نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

ولی! مبادا فکر کنید که تحمل این خیلی افسرده کننده است، این هنوز یک فیلم کودکانه است و بنابراین چند بارقه شادی نمایان می شود. غریبه ها به اندازه کافی لطف می کنند که در طول مسیر او را ببرند و به او پناه دهند. سگی مشتاق همدم پاره وقت او می شود. و حتی در مواجهه با حضور نظامی ظالمانه در این جامعه آینده نگر، همیشه موسیقی پر شوری وجود دارد که مردم را متحد می کند و روح جمعی آنها را بالا می برد. در یک نقطه، آواز مردم عادی به هوا بلند می شود و به شکل پرنده ای رنگین کمانی به خود می گیرد، در حالی که انرژی نیروی پلیس که سعی می کند آنها را در صف نگه دارد، به عنوان یک عقاب سیاه مبارز ظاهر می شود.

تماشای انیمیشن جدید و انیمه جدید نیز در نماوا فراهم شده است.

واقعاً چیزهای سنگینی برای یک فیلم انیمیشنی درباره سفر جاده ای یک کودک است، اما نمونه بارز این است که چگونه «پسر و جهان» مدام شما را تغییر می دهد و به چالش می کشد، و هرگز در مسیری که انتظار دارید پیش نمی رود.

دانلود فیلم دوبله، دانلود سریال ترکی دو دسته از دانلودهایی است که فراهم شده است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 8 آذر 1401ساعت 15:27  توسط المیرا   بازدید 133 برچسب ها:

انیمیشن سیمپسون ها در سالگرد دیزنی پلاس

دیزنی پلاس دومین تولد خود را با کوتاه ویژه ای جشن می گیرد که سیمپسون ها با بسیاری از ستاره های دیگر Disney+ در فیلم سیمپسون ها در سالگرد دیزنی پلاس در حال تعامل هستند. هومر در تلاش است تا وارد حزب شود، اما نام او در لیست نیست. اما، وقتی گوفی می‌گوید که یک پلاس وان ندارد، هومر می‌گوید که او به‌علاوه یک گوفی است که باید وارد شود. و جنگ ستارگان در نهایت، بارت با تظاهر به میکی موس و فرستادن همه به سر کار، مهمانی را به هم می زند

.

برای تماشای این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

این به راحتی عجیب ترین چیزی است که من تا به حال در دیزنی پلاس تماشا کرده ام. به نظر می رسد هدف واقعی دیگری جز تلاش برای جابجایی هر چه بیشتر شخصیت ها در یک شش دقیقه کوتاه برای جشن گرفتن دو سال وجود ندارد. لحظات خنده‌داری وجود دارد مانند زمانی که Happy بدخلق رفتار می‌کند، زیرا مهمانی سرگرم‌کننده نیست و سپس با Grumpy تعامل بدی دارد. اما، به طور کلی، این فقط کمی احمقانه است. به نظر می رسد دیزنی برای ارائه خدمات به پشت خود ضربه می زند، اما دلیل واقعی برای انجام این کار وجود ندارد. خدمات خوب بوده است، اما فضای زیادی برای بهبود وجود دارد.

فیلم سینمایی در ژانرها و از کشورهای مختلف در نماوا وجود دارد. اگر از طرفداران فیلم ایرانی هستید به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

من معمولاً برای فیلم های کوتاهی که دارای مالکیت معنوی دیزنی هستند بسیار هیجان زده می شوم زیرا این روشی سرگرم کننده برای ادامه داستان آن شخصیت ها بدون نیاز به اجرای یک برنامه تلویزیونی یا فیلم است. شورت «داستان اسباب بازی» سرگرم کننده است. شورت "ماشین ها" به اندازه کافی خنده دار است. میکی موس سلطان شورت های سرگرم کننده است. و حتی شورت های قبلی «سیمپسون ها» نیز قابل تماشا بوده اند. اما، این فقط در بهترین حالت و در بدترین حالت اهسته است. توهین آمیز نیست فقط خوب نیست.

در کنار تماشای فیلم خارجی، تماشای فیلم سینمایی ایرانی نیز در نماوا فراهم شده است.

من دوست دارم که دیزنی یک رویداد ویژه برای دومین سالگرد دیزنی + داشت. من دوست دارم که آنها چند فیلم عالی، چند فیلم ویژه زیبا و چند فیلم کوتاه اضافه کردند. همچنین دوست دارم که پیش‌نمایش‌هایی را برای چیزهای بزرگی که در سال 2022 عرضه می‌شوند، اضافه کرده‌اند. من فقط این مورد را دوست ندارم. به نظر می رسد بی جا است. داستان زیادی را بیان نمی کند. هیچ چیز بزرگی را برای سال آینده پیش‌نمایش نمی‌کند. در حال حاضر چیز جدیدی را معرفی نمی کند. من خوشحالم که آنها سعی می کنند توجه را به خدمات خود جلب کنند، فقط امیدوارم تلاش های آینده بهتر از این باشد.

رتبه: 1.5 ستاره از 5

 

نظر شما در مورد "The Simpsons in Plusaversary" چیست؟

 

آه، عصر پخش... زمان شگفت انگیزی که به نظر می رسد هر چیزی ممکن است، اما بیشتر به این دلیل که بسیاری از دارایی های فکری زیر یک چتر بزرگ شرکتی جمع شده اند. این همان پیام بدبینانه‌ای است که توسط انیمیشن کوتاه بسیار خنده‌دار (و بسیار مختصر) سیمپسون‌ها در پلاس‌اورساری ارائه می‌شود که توسط تیم خلاق پرکار پشت این کمدی محبوب طولانی‌مدت تهیه شده است.

 

دومین سالگرد عرضه دیزنی+ در سال 2019 است، و همه ستارگان برای جشن روز دیزنی+ در میخانه Moe's در اسپرینگفیلد، جایی که Maui و Wreck-It Ralph به عنوان پرنده کار می کنند و Maleficent میز ورود را اداره می کند، گرد هم آمده اند. هومر سیمپسون (با صداپیشگی مثل همیشه دن کاستلانتا) در این لیست نیست و از اینکه وینی پو اجازه ورود به مهمانی را دارد شکایت می کند: "او حتی شلوار هم نمی پوشد!" اما وقتی گوفی بدون یک پلاس وان (دیزنی) ظاهر می‌شود، هومر شانس خود را می‌بیند و شخصیتی که از نظر فکری به چالش کشیده می‌شود را در نوار همراهی می‌کند.

همراه با تماشای آنلاین فیلم و سریال، دانلود فیلم ها و سریال های ژانرهای متفاوت نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

در داخل، دارث ویدر داف را می خورد، دکتر استرنج از جادوی خود برای تقلب در استخر استفاده می کند، و السا به جاروهای Fantasia کمک می کند تا سطل یخ را پر کنند. مرد ماندالوریایی به راحتی در یک مسابقه کشتی بازو، باز لایت‌یر را شکست می‌دهد و مو (هنک آزاریا) فکر می‌کند دانلد داک به دلیل اختلال در گفتار علامت تجاری‌اش خفه می‌شود. برخی از گنگ های بزرگ مانند هومر وجود دارند که مطمئن نیست گوفی گاو است یا سگ (اشاره به بحث اینترنتی که به نظر نمی رسد بمیرد) و شاد کوتوله که به خاطر بداخلاق گیج شده است (زیرا "این مهمانی چقدر بد است") . وقتی لیزا سیمپسون (یردلی اسمیت) برای جمع کردن پدرش وارد می‌شود، تصمیم می‌گیرد با «یک آهنگ خوب قدیمی دیزنی» به تشویق جمعیت کمک کند. آنچه در ادامه می‌آید یک شماره موزیکال سرگرم‌کننده با تعداد کمئوهای اضافی بیشتر از آن چیزی است که من می‌توانم بشمارم، اگرچه WALL-E، Max Rebo از Retu of the Jedi، Jafar، Joe from Soul، Baymax، Miguel از Coco، Scar، Cruella و دیگران را دیدم.

تماشای انیمیشن جدید و انیمه جدید نیز در نماوا فراهم شده است.

آهنگ لیزا حاوی شوخی‌های بی‌احترامی در مورد سهامداران و شماره کارت اعتباری مشترکان دیزنی، و اوج‌گیری‌های کوتاه با ظاهر «پنیر بزرگ» است – اگرچه این واقعاً فقط بارت (نانسی کارترایت) است که لباس میکی ماوس را به تن کرده است. سایدشو مل می‌گوید: «من نمی‌توانم باور کنم که از این موضوع دور می‌شوی،» و این تقریباً همان احساسی است که در زمان پایان یافتن سیمپسون‌ها در پلاس‌اورساری داشتم. طایفه سیمپسون حدود دو سال و نیم است که بخشی از خانواده دیزنی است، و دیدن قدرت هایی که در خانه موش وجود دارد به آن ها اجازه می دهد تا با شخصیت های آشنای این چنینی سرگردان شوند، خوب است. و به عنوان یک فرنچایز، The Simpsons برای شرکت والت دیزنی به یک شوخی داخلی تبدیل شده است، و دیدگاه‌های ساده‌شان را در مورد ویژگی‌های ارزشمندی مانند مارول و جنگ ستارگان تغییر می‌دهد.

دانلود فیلم دوبله، دانلود سریال ترکی دو دسته از دانلودهایی است که فراهم شده است.

+ نوشته شده در  يکشنبه 6 آذر 1401ساعت 19:15  توسط المیرا   بازدید 124 برچسب ها:

خلاصه بازی آرژانتین و عربستان سعودی

جام جهانی 2022: آرژانتین 1-2 عربستان سعودی: سالم الدوسری گل برتری را به ثمر رساند و پنالتی لیونل مسی با کامبک معروف نیمه دوم لغو شد.

گزارش بازی به عنوان گل های صالح الشهری (48) و سالم الدوسری (53) پیروزی معروف عربستان در جام جهانی مقابل آرژانتین. لیونل مسی از روی نقطه پنالتی (10) گل زد اما یکی از بازیکنان مورد علاقه پیش از مسابقات در ورزشگاه لوسایل آیکونیک شکست خورد.

عربستان سعودی با تلاش انفرادی خیره‌کننده سالم الدوسری باعث پیروزی 2-1 مقابل آرژانتین در گروه C در ورزشگاه لوسایل نمادین شد، یکی از بزرگترین شکست‌ها در تاریخ جام جهانی را رقم زد.

 

زمان متوقف شد و الدوسری توپ را از آسمان بیرون آورد و به درون دو مدافع آرژانتین چرخید و پایان خود را فراتر از دسترس امیلیانو مارتینز، دروازه بان استون ویلا، تبدیل کرد و یکی از بزرگترین لحظات فینال جام جهانی را رقم زد.

 

لیونل مسی پس از یک تصمیم بحث برانگیز VAR (10) از روی نقطه پنالتی به یکی از بازیکنان مورد علاقه پیش از مسابقات برتری داد، اما صالح الشهری تنها سه دقیقه پس از پایان وقت دوم بازی را به تساوی کشاند و یک شکست بزرگ را رقم زد.

پیش بینی فوتبال قطر در سایت فیلم نماوا همراه با جوایز ارزنده برای مخاطبین جام جهانی 2022 قطر فراهم شده است.

این نتیجه به روند 36 بازی بدون شکست آرژانتین پایان داد و به شکست سه سال پیش مقابل برزیل ادامه داد، اما این بزرگترین روز در تاریخ فوتبال عربستان سعودی بود.

 

لائوتارو مارتینز، شریک حمله مسی، گفت: "این خیلی دردناک است. ما رویای این را داشتیم که جام جهانی را با پیروزی آغاز کنیم." اما این اتفاق افتاده است و اکنون باید تمرین کنیم و به آینده فکر کنیم.

 

پرطرفدار

برنامه جام جهانی 2022، تیم ها و قرعه کشی

مسابقات بین‌المللی پاییز: ولز در مقابل استرالیا پیشتاز شد. زنده!

رنجرز در حال مذاکره با بیل، سرمربی کیو پی آر است

انگلیس هنوز از | آخرین 16 و جایگشت QF

مرکز انتقال زنده! چلوبا با چلسی تمدید طولانی مدت امضا کرد

ساوت گیت: در یک سوم پایانی کیفیت نداشتیم | نویل: فودن باید بازی می کرد

ECB پیشنهادی 400 میلیون پوندی برای سهام خصوصی The Hundred دریافت کرد

مسابقات و مکان های جام جهانی 2022 قطر

یادداشت گزارشگر انگلیس: آیا باید به کین مقابل ولز استراحت داد؟

وضعیت بازی جام جهانی: جداول گروهی زنده و جایگشت

ویدئو

آخرین خبرها

ما این بازی را به خاطر اشتباهات خودمان باختیم، بیشتر از همه در نیمه دوم. جزئیاتی وجود دارد که تفاوت را ایجاد می کند و ما باید اشتباهاتمان را اصلاح کنیم."

 

هنگامی که آرژانتین آخرین بار در بازی گروهی جام جهانی در سال 1990 شکست خورد - مقابل کامرون - آنها به فینال رسیدند و در آنجا به آلمان باختند، اما این امر در حال حاضر پس از شکست از کشوری که در رده 51 در رده 51 قرار دارد، برای مردم آمریکای جنوبی تسلی بخش نیست. فوتبال جهان

 

عربستان سعودی چگونه آرژانتین را شوکه کرد

عربستان سعودی در نیمه اول نتوانست یک شوت بزند و از نظر نرخ ضربه پایین جلوی دروازه، سابقه داشته است. از سال 1966، از 10 موردی که تیمی در نیمه اول مسابقه موفق به شوت نشد، عربستان در سه نوبت به آن نقطه خالی ناخواسته دست یافت - اتفاقی که در برابر آرژانتین رخ داد را بیش از پیش غیرممکن کرد.

 

عبدالله المالکی، هافبک این تیم گفت که سعودی‌ها بی‌سابقه توسط مربی‌شان هروه رنارد - که در سال 2004 از کمبریج یونایتد اخراج شد، اخراج شدند.

 

او که با محبت مرد فرانسوی را "دیوانه" خطاب کرد، گفت: "رنار با انگیزه قبل از بازی ما را به گریه انداخت و در نیمه دوم ما را به هیجان آورد."

کل بازی در فضایی فوق‌العاده در استادیوم لوسیل برگزار شد، با پیگیری‌های سنتی و پرحاشیه آرژانتین که با هزاران سعودی که برای تشویق تیمشان از مرز آمده بودند، انجام شد.

 

اسلاوکو وینچیچ، داور مسابقه، پس از بررسی VAR در دقیقه 10، زمانی که پیراهن لئاندرو پاردس توسط سعود عبدالحمید داخل محوطه جریمه کشیده شد، یک پنالتی به آرژانتین اعلام کرد.

 

مسی اشتباه نکرد و بعد از پله، اووه سیلر، میروسلاو کلوزه و کریستیانو رونالدو به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که در چهار تورنمنت مختلف جام جهانی گلزنی می کند.

سپس سه بار آرژانتین با پرچم آفساید در نیمه اول رد شد و مسی در یک مورد خنثی شد، قبل از اینکه لائوتارو مارتینز دو بار دروازه را پیدا کرد و تنها توسط VAR مردود شد.

 

بازی در عرض سه دقیقه پس از شروع مجدد تغییر کرد، اما الشهری از تردید کریستین رومرو برای یافتن گوشه انتهایی استفاده کرد.

 

اگر عربستانی ها در داخل ورزشگاه با بقیه دنیا لال نگاه می کردند، به سختی نفس خود را به دست می آوردند که الدوسری توپ را در محوطه جریمه آرژانتین پایین آورد، درون ناهوئل مولینا و آنخل دی ماریا رقصید و با پای راست ضربه ای را زد. بالا به گوشه دور تا مهر و موم پیروزی در برابر همه شانس.

"تیم ما رویاهای ما را برآورده می کند!" و «مسی کجاست؟ ما او را زدیم!»، سعودی‌های سبزپوش بارها و بارها در ورزشگاه لوسیل، روی پاهای خود شعار می‌دادند و با غرشی کرکننده از دفاع خود استقبال می‌کردند.

 

هر دو تیم مکزیک و لهستان را در پیش رو دارند و آرژانتین نیاز به واکنش فوری دارد تا مسی شانس واقعی برای همسانی با جاودانگی دیگو مارادونا در سرزمین مادری خود با آوردن جام جهانی به خانه داشته باشد.

+ نوشته شده در  شنبه 5 آذر 1401ساعت 22:34  توسط المیرا   بازدید 143 برچسب ها:

خبرهای سایت الجزیره درباره جام جهانی 2022

  1. «مرد مترو»، حس اتفاقی رسانه‌های اجتماعی جام جهانی

یک مرد جوان اهل کنیا با روش خلاقانه خود در هدایت مردم به ایستگاه مترو به محبوبیت طرفداران تبدیل شده است.

دوحه، قطر – ابوبکر عباس، یک جوان 23 ساله اهل کنیا، در طول جام جهانی فوتبال در قطر به عنوان یکی از محبوب ترین طرفداران - و به طور تصادفی رسانه های اجتماعی - ظاهر شد.

 

او روی صندلی داور تنیس نشسته و انگشتی فوم بزرگ به تن دارد و صدها هوادار را که از بازار تاریخی - به نام سوق واقف - بازدید می‌کنند، به ایستگاه مترو در آن نزدیکی با کمک مگافون مورد اعتماد خود راهنمایی می‌کند.

 

توصیه مفید او، «مترو؟ بدین ترتیب. مترو؟ به این ترتیب» اکنون به یک عبارت معروف تبدیل شده است.

 

"ما او را دوست داریم؛ ما مرد مترو را دوست داریم.» یکی از طرفداران با اشاره به سمت عباس گفت.

 

من او را در TikTok دیدم. به نظر من واقعا خنده دار بود. او مرا می خنداند؛ این یک کار ساده است،" یک هوادار جوان با لباس فوتبال چلسی اضافه کرد.

 

مردمی که از سوق واقف محبوب بازدید می کنند، به طور منظم با عباس ارتباط برقرار می کنند، به رفت و آمد می پردازند و صحنه های پانتومیم مانند می سازند.

پیش بینی فوتبالی‌ها از نتایج مسابقات جام جهانی تا کنون ممکن بوده است برای برخی شوکه کننده بوده باشد.

اطلاعات زیادی در مورد عباس در دست نیست، اما این ستاره مرموز شبکه های اجتماعی به خاطر آوردن شور و شوق به یک کار پیش پا افتاده مورد تحسین قرار گرفته است.

 

یکی از طرفداران تحت تاثیر قرار گفت: "او واقعاً از کارش لذت می برد."

 

عباس اکنون در حال الهام بخشیدن به کارگران دیگر برای پیوستن به این سرگرمی است، بسیاری از آنها اکنون انگشت فوم علامت تجاری خود را به دست می گیرند و به طرفداران مسیرهای خلاقانه را ارائه می دهند.

  1. کوله پشتی؟ موفقیت؟ چرا فوتبال برزیل در سراسر جهان محبوب است؟

اولین قهرمانی برزیل در جام جهانی شاهد بود که جمعیت زیادی مردان زردپوش را تشویق کردند. و بیشتر آنها حتی برزیلی هم نبودند.

دوحه، قطر - F-16 های کم پرواز وجود دارد و بیش از 60000 طرفدار برزیلی در حال جشن گرفتن یک گل جام جهانی هستند. کدوم بلندتره؟

 

من پاسخ خود را بعد از زدن گل دوم برزیل به صربستان در بازی افتتاحیه این تیم در جام جهانی در روز پنجشنبه در ورزشگاه لوسایل توسط ریچارلیسون دریافت کردم. و هیچ F-16 حضور نداشت.

 

در بین خشن کردن حریف و دعوت به خطا، برزیل همچنان 89000 نفر حاضر در ورزشگاه را مسحور می کرد. برای هر یک از این دو گل، سطح سر و صدا بسیار بیشتر از آن چیزی بود که استادیوم Lusail در طول تعداد انگشت شماری از مسابقات فوتبال و کنسرت هایی که در آنجا برگزار شده است، شاهد بوده است.

 

برزیلی ها فوتبال خود را دوست دارند. با به نمایش گذاشتن دست در روز یکشنبه، بقیه جهان نیز چنین می کنند. و این هیچ رازی نیست.

 

زمانی که Kozhikode در هند و Lyari در پاکستان نقاشی‌های دیواری، پرچم‌ها و ماکت‌های تی‌شرت‌هایی را با نام بزرگان برزیلی در گذشته و حال به نمایش می‌گذارند، می‌دانید که این جام جهانی است.

 

و اکنون دوحه نیز به این لیست اضافه شده است.

 

اکثر هواداران برزیل در ورزشگاه لوسایل عصر پنجشنبه از برزیل نبودند. برخی از بخش‌های رسانه‌های غربی به آن‌ها برچسب «هواداران قلابی» داده‌اند، اما هیچ دروغی در مورد صحت و درستی این گروه وجود نداشت که آنچه را که بازیکنان برزیل برای دهه‌ها به فوتبال داده‌اند، می‌دانستند و ستایش می‌کردند.

 

برزیل پنج بار قهرمان جام جهانی شده است، بیش از هر تیم دیگری. آنها دو فینال را باختند و دو بار نیز سوم شدند. این قطعاً موفقیت است که طرفداران را به حیاط می آورد ... اما این موفقیت و مهارت نیز هست.

عاشیق، که اهل ایالت کرالا در هند است، پس از نمایش درخشان روز پنجشنبه به الجزیره گفت.

 

او در حالی که به مناسب ترین صفت برای توصیف اجرا قبل از ادامه فکر می کرد، می لرزید.

به یاد نمی‌آورم چه زمانی از برزیل حمایت کردم، اما خوشحالم که این کار را انجام دادم. شگفت آور است که چگونه آنها به تولید کلاس بازیکنان ادامه می دهند."

 

لث از اردن به یاد می آورد که چه زمانی شروع به دنبال کردن مردان با لباس زرد کرد و همچنین چرا.

 

ما از زمان جوانی بازی آنها را تماشا می‌کردیم. او به الجزیره گفت: تماشای بازی آنها بسیار جذاب است: توانایی، مهارت.

 

شما گل دوم را می بینید [ریچارلیسون با یک ضربه قیچی پس از نمایش ماهرانه کنترل محض] و متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. هیچ تیم دیگری نمی تواند چنین گلی بزند. فقط برزیل.»

 

کارینا و مراری دو دوست مکزیکی هستند که برای جام جهانی از قطر بازدید می کنند. در حالی که تیم ملی آنها عشق واقعی فوتبالی آنهاست، روز پنجشنبه کارینا زرد برزیل را به تن کرد و هر دو برای حمایت از برزیل حاضر شدند.

کارینا گفت: "این به این دلیل است که آنها بخشی از قاره آمریکا هستند و همچنین به دلیل فوتبال."

 

من آنها را به خاطر بازیکنان و کیفیت ستاره ای که دارند دوست دارم. ما مکزیکی هستیم اما فوتبال را دوست داریم. مراری پاسخ داد که دلیل اصلی ما برای تماشای این مسابقه همین است.

 

دیدن این همه عشق از سرتاسر جهان، برزیلی ها از جمله جولیانا را شگفت زده کرده است.

 

او گفت: «مشاهده اینکه این تیم چقدر در سراسر جهان محبوب است شگفت‌انگیز است. «تاثیری که دارد، شگفت‌انگیز است. دیدیم که خیلی از غیر برزیلی ها از برزیل حمایت کردند. کلمات نمی توانند توصیف کنند که چه احساسی داریم وقتی تیم ما اینطور حمایت می شود. دیدن سایرین که از برزیل حمایت می کنند، زیباست."

 

برزیل از سال 2002 تاکنون جام جهانی را نبرده است. نزدیک ترین آنها در خانه در سال 2014 بود.

 

با این حال، خاطرات آن نیمه نهایی باعث خوشحالی هواداران نخواهد شد. آنها در عوض امیدوارند که سامبا امسال شادی را به بیابان بیاورد.

+ نوشته شده در  شنبه 5 آذر 1401ساعت 22:33  توسط المیرا   بازدید 150 برچسب ها:

تیم های عربی در جام جهانی 2022 قطر

تیم های عربی جام جهانی قطر را به یک تورنمنت «خانه» تبدیل می کنند

با نتایج غیرمنتظره خوب و هیجان مشترک، هواداران عرب متحد می شوند تا قهرمانی های تیم خود را در زمین جشن بگیرند.

دوحه، قطر - مانند هزاران هوادار دیگر عربستان، محمد الدباغ هفته گذشته با ماشین به قطر سفر کرد تا اولین جام جهانی را که در خاورمیانه برگزار می شود، به صورت زنده تماشا کند.

برنامه فوتبال جهانی را میتوانید در سایت فیلم نماوا بیابید و روزانه پیش بینی کنید.  

او گفت: "اگر در قطر نبود، حضور در جام جهانی برای من چندان راحت و مقرون به صرفه نبود."

و اگر او از طریق گذرگاه مرزی ابوسمره سفر جاده ای را انجام نمی داد، شاهد آن نبود که عربستان سعودی مسابقات را با یک ناراحتی بزرگ مقابل آرژانتین روشن کند.

 

شاهین سبز 2-1 مقابل قهرمان دو دوره سه‌شنبه جشن‌های بی‌نظیری را به راه انداخت و هواداران سرخوش عربستانی تمام جاذبه‌های توریستی و مناطق هوادار قطر را هجوم آوردند. به سرعت به یک حزب خاور میانه تبدیل شد.

 

در مرکز همه چیز سوق واقف دوحه بود، جایی که هواداران از کشورهای مختلف در یک گروه بزرگ با پرچم های مربوطه خود جمع شده بودند و به آواز خواندن و رقصیدن پیوستند. مهم‌ترین آنها قطری‌ها بودند که پس از باخت تیم ملی میزبان مقابل اکوادور در افتتاحیه مسابقات، خوشحال بودند که در مهمانی همسایه‌های خود کمانچه دوم را بازی کنند.

 

بسام محمد، دانشجوی قطری، در حالی که دیگران با اهتزاز پرچم های هر دو کشور راه می رفتند، گفت: «ما از باخت قطر ناراحت نیستیم، ما خوشحالیم که عربستان سعودی پیروز شد.» بریدگی.

تنها چند ساعت پس از برد عربستان در روز سه‌شنبه، تونس وزن خود را کشید تا دانمارک را که رتبه بالاتری دارد، با تساوی 0-0 در استادیوم شهر آموزش حفظ کند.

 

اکثر بیش از 40000 هوادار حاضر در این تیم از شمال آفریقا حمایت می کردند.

 

آمنه، یکی از طرفداران تونسی، فکر می کند که وحدت اعراب در میان هواداران به نمایش گذاشته شده است.

 

او گفت: «سیاست متفاوت است و مردم متفاوت هستند. "مردم همیشه متحد هستند، حتی زمانی که رهبران متحد نیستند."

امین گفت که او به طور منظم در سوق واقف حضور دارد، جایی که طرفداران مراکش، تونس، قطر و عربستان سعودی عصرها برای برگزاری یک مهمانی بزرگ دور هم جمع می شوند.

 

حتی مصری‌ها، الجزایری‌ها، لبنانی‌ها و هواداران عمانی اینجا هستند، حتی اگر تیم‌هایشان حتی به مسابقات راه پیدا نکردند. اما هیچ کس اهمیت نمی دهد

 

در صبح اولین بازی مراکش در این مسابقات با کرواسی، ایستگاه قطار متروی مرکزی دوحه قرمز شد و هواداران شیرهای اطلس به سمت ورزشگاه آل بیت در الخور حرکت کردند.

 

راچید و گروه دوستانش از اوجدا، مراکش، پیش از بازی گفتند: "این بهترین موندیال (جام جهانی) است و ما خوشحالیم که در قطر است.

 

مراکش که با 22 سال بالاترین رتبه در این تورنمنت قرار دارد، در ادامه با کرواسی فینالیست جام جهانی 2018 به تساوی 0-0 دست یافت که از سوی هوادارانش به عنوان یک برد تلقی می شد.

روز شنبه، عربستان سعودی دومین بازی خود را در این تورنمنت در استادیوم شهر آموزش برگزار می‌کند و در یک بازی مورد انتظار مقابل لهستان قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آیا شاهین سبز می‌تواند بر پیروزی شوکه‌کننده‌اش در افتتاحیه تکیه کند یا خیر.

 

مطمئناً مانند بازی در خانه است. بر اساس آمار فروش فیفا، عربستان سعودی در رتبه سوم فهرست کشورهای خریدار بلیط این مسابقات قرار دارد.

برخی از هواداران خوش بین عربستان، مانند الدباغ که از ریاض سفر کرده اند، می گویند در صورت پیشرفت تیمشان، ماندن طولانی تری در قطر را در نظر خواهند گرفت.

 

او در مورد قطر گفت: «این کشور دقیقاً مانند کشور من است، احساس متفاوتی ندارد. و اگر تیم من به پیروزی ادامه دهد، چه کسی می‌داند، ممکن است تمام ماه را اینجا بگذرانم.

 

قوانین سازماندهی مسابقات به دارندگان بدون بلیت اجازه ورود به قطر در طول مسابقات مرحله گروهی را نمی دهد، اما پس از شروع مراحل حذفی، با شرایط خاصی مجاز خواهند بود.

اما قطری ها علیرغم ناامیدی از خروج زودهنگام تیمشان، قول می دهند به حمایت از تیم عربستان و بقیه از منطقه ادامه دهند.

 

اسما گفت: «ما به همه تیم‌های عربی افتخار می‌کنیم و آنها را در طول مسابقات تشویق خواهیم کرد.

 

علاوه بر حمایت های دریافتی از سوی تیم های عربی شرکت کننده، آرمان فلسطین نیز در طول مسابقات حمایت های پر سر و صدایی دریافت کرده است.

 

آمنه، اهل تونس، گفت که به این دلیل است که همه مسلمانان با این آرمان یکی می شوند.

او گفت: «هرجا [در قطر] بروید، پرچم فلسطین را خواهید دید زیرا می‌خواهیم به جهان یادآوری کنیم که فلسطینی‌ها تنها نیستند» و افزود که تونسی‌ها معمولاً هر زمان که تیمشان در یک تورنمنت بزرگ بازی می‌کند با فلسطین همبستگی نشان می‌دهند.

 

اسما که در بازی قطر مقابل اکوادور حضور داشت، گفت که همه اعضای خانواده‌اش پرچم فلسطین را در استادیوم حمل کرده و به اهتزاز درآوردند، زیرا احساس می‌کنند که وظیفه آنها به‌عنوان مسلمانان این است که درباره فلسطین به جهان بگویند.

 

امیدوارم بتوانیم توجهات را به فلسطین جلب کنیم و همچنین معتقدم که این جام جهانی به تغییر دیدگاه جهان غرب در مورد جهان عرب و نه فقط قطر کمک خواهد کرد.

+ نوشته شده در  شنبه 5 آذر 1401ساعت 22:32  توسط المیرا   بازدید 139 برچسب ها:

خبرهای کوتاه از جام جهانی

جام جهانی زنده: عربستان سعودی و تونس در مسابقات گروهی شکست خوردند

هواداران لهستان پیروزی مقابل عربستان را جشن گرفتند

پیروزی لهستان در برابر عربستان سعودی، هواداران خود را در خیابان‌های دوحه به شدت برانگیخت.

سایت ها و شرکت های مختلفی همه روزه به پیش بینی جام جهانی 2022 می‌پردازند و جوایز دریافت میکنند.

پس از برد تکان دهنده آرژانتین، بسیاری از شاهین های سبز می خواستند به روند خود ادامه دهند.

 

معلوم شد که پیش‌بینی‌ها اشتباه بوده است - یک بار دیگر.

 

یکی از بزرگترین بازی های مرحله گروهی - آرژانتین مقابل مکزیک - در راه است.

 

هواداران لا آلبی سلستس با تمام قوا در اینجا در متروی قطر حضور دارند و آهنگ های تیم خود را می خوانند، در مترو بالا و پایین می پرند و از قطار به عنوان طبل موقت برای ایجاد ضربات عفونی استفاده می کنند.

 

هیچ نشانه ای از شکست آنها در برابر عربستان سعودی در روز سه شنبه وجود ندارد.

فرانسه مدافع عنوان قهرمانی به دنبال حفظ تاج است

فرانسه شروع خوبی در رقابت‌های جام جهانی داشت و استرالیا را 4-1 شکست داد.

 

اما Les Bleus که قهرمان جام جهانی 2018 شد، باید برای حفظ تاج خود تلاش کند.

 

در ساعت 19 (16:00 به وقت گرینویچ) آنها به مصاف دانمارک می روند که در اولین بازی خود توسط تونس به تساوی کشیده شدند.

 

هر آنچه که باید در مورد بازی فرانسه و دانمارک بدانید را اینجا بخوانید.

 

لهستان 2 بر صفر عربستان را برد

لهستان با شکست 2-0 عربستان سعودی سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.

 

رابرت لواندوفسکی با شکستن اردک خود در جام جهانی یک برد شخصی را جشن می گیرد در حالی که هواداران عربستانی مانده اند تا خاطرات پیروزی افتتاحیه خود در برابر آرژانتین را حفظ کنند.

هواداران سعودی از زدن گل دوم لهستان ناامید شدند

گل دوم به ثمر رسید و هوادار عربستانی که در کنار من بود بلافاصله با ناراحتی از زمین رفت. سایرین در خانه سعودی در دوحه نیز تسلیم شده اند.

 

بیا، زمان باقی است. شما آرژانتین را شکست دادید! معجزه اتفاق می افتد

 

تلاش برای شکستن رکورد جهانی گینس پس از خروج قطر همچنان ادامه دارد

قطر اولین تیمی شد که از جام جهانی حذف شد اما سفر یکی از هوادارانش ادامه دارد.

 

این ویدئو را تماشا کنید تا از تلاش محسن عبدالله بوکشیشا برای شکستن رکورد جهانی گینس مطلع شوید.

 

یمنی ها بر سر حمایت از عربستان سعودی پس از قهرمانی در جام جهانی اختلاف نظر دارند

در میان هزاران توییتی که در جشن پیروزی غافلگیرکننده 2-1 عربستان سعودی مقابل آرژانتین در بازی افتتاحیه آنها ارسال شد، تعداد کمی از منابع غیرمنتظره وجود داشت.

 

ضیف الله الشامی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حوثی یمن، در توییتی نوشت: هزاران تبریک به خاطر پیروزی تیم ملی عربستان بر تیم آرژانتین. این پیروزی فوتبال عرب را دوباره به نقشه بازگرداند.

 

چرا این غیر منتظره بود؟

 

با شروع تاریک شدن هوا در دوحه، گل لهستان به عربستان سعودی واقعاً جمعیت حاضر در غرفه خانه عربستان را خاموش کرد. و سپس امیدی که پنالتی به ارمغان آورد، فقط برای نجات آن.

 

یکی از هواداران در تلاش برای دلجویی از بازیکن عربستانی که پنالتی را از دست داد، الدوسری، می گوید: "اشکال ندارد." سعودی‌ها امیدوارند که این پیام در نیمه اول به استادیوم شهر آموزش برسد و تیم بتواند از نیمه اول بر روی نکات مثبت تمرکز کند.

 

نیمه وقت: لهستان 1-0 عربستان سعودی

لهستان با گلزنی در دقیقه 39 بازی پیش است.

 

شاهین سبز عربستان سعودی در بازی افتتاحیه خود با شکست دادن آرژانتین، یکی از محبوب‌های پیش از مسابقات، شوک لرزه‌ای در سراسر دنیای فوتبال ایجاد کرد. اما سعودی ها با ورود به نیمه دوم باید روی کار پیش رو تمرکز کنند.

 

سرمربی تونس: "ما آخرین لمس را نداشتیم".

جلیل کادری سرمربی تونس پس از شکست تیمش مقابل استرالیا به خبرنگاران گفت که عملکرد بهتر تونس در نیمه دوم برای بالا بردن آن کافی نبود.

 

کادری گفت: «ما از آخرین نقطه ضعف برخوردار نبودیم و واقع بین نبودیم. عملکرد نیمه اول در حد انتظار نبود و ما موقعیت های زیادی خلق نکردیم. در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و ما چندین موقعیت ایجاد کردیم، اما نتوانستیم توپ را وارد دروازه کنیم.

 

استرالیا ما را مجبور کرد که با سبک آنها بازی کنیم و ما به جای بازیگری بیشتر واکنش نشان می دادیم و استرالیا به قدرت بدنی متکی بود.

 

هواداران تونس پس از شکست شکست خورده اند

احمد بریچه، 28 ساله، حال و هوای ورزشگاه الجنوب را خلاصه می کند:

 

ما خوشبین بودیم اما بازیکنان آماده نبودند. ما از تونس آمدیم تا از تیم حمایت کنیم، اما مربی تصمیمات بدی گرفت. ما اکنون با فرانسه روبرو هستیم و این شرایط سختی است. من 99 درصد مطمئن هستم که از جام جهانی خارج شده ایم.

 

Kasuthser Chebbi، 32 ساله، "دلشکسته" است.

 

"این منصفانه نیست. قرار بود این تورنمنت خوبی برای تونس باشد.

 

رشدی داوود، 40 ساله، فکر می کند "بازی در نیمه اول از دست ما خارج شد."

 

هواداران ملبورن استرالیا در حالی به وجد آمده اند که تیم ملی آنها برای اولین بار از سال 2010 به بعد در جام جهانی قهرمان شد.

 

ساکروزها با نتیجه 1-0 مقابل تونس پیروز شدند.

پزشک نیمار: بیایید آرام بمانیم

رودریگو لاسمار، افسر ارشد پزشکی برزیل، می گوید آزمایشات روی نیمار فوتبالیست برزیلی نشان دهنده رگ به رگ شدن رباط جانبی مچ پا راست و ادم استخوان پس از آسیب دیدگی در پیروزی 2-0 روز پنجشنبه برابر صربستان است.

 

دکتر گفت: «خیلی مهم است که ما آرام بمانیم. ما روزانه e

+ نوشته شده در  شنبه 5 آذر 1401ساعت 22:31  توسط المیرا   بازدید 127 برچسب ها:

عناصر فرهنگی سنتی قطر در جام جهانی 2022

روسری سنتی قطر نماد بزرگ مهمان نوازی است

برای یکی از صاحبان فروشگاه های ورزشی در دوحه، روسری می تواند به یادگاری فرهنگی و ورزشی در طول جام جهانی تبدیل شود.

دوحه، قطر – در سال 2002، علاقه مندان به فوتبال که برای جام جهانی از ژاپن و کره جنوبی دیدن کرده بودند، با هواداران دستی آشنا شدند.

پس از قرعه کشی جام جهانی، این مسابقات از یکشنبه در ورزشگاه آل خور آغاز می شود.

هشت سال بعد، وووزلا توسط آفریقای جنوبی به جهان معرفی شد.

امسال، خلیفه نعیمی، ملی پوش قطری امیدوار است که چرخشی جدید بر روی روسری سنتی، غوترا، بگذارد تا تأثیری بزرگ بر روی هواداران فوتبالی که برای جام جهانی 2022 به زمین چمن او می روند.

 

در بیشتر روزها، این جوان 26 ساله در فروشگاه "غوترا موندو" خود که در گوشه ای از ایستگاه متروی سوق واقف در پایتخت دوحه پنهان شده است، مشغول است.

 

تجارت در حال رونق است زیرا میلیون ها هوادار از سرتاسر جهان برای اولین تورنمنت در خاورمیانه به این کشور خلیج می روند. برخی از روسری های فروشگاه او و برخی دیگر حتی در طول مسابقات در ورزشگاه ها ظاهر شده اند.

 

اما برای نعیمی، فروش تنها یک جنبه از کار است. او می گوید که تمرکز اصلی او اکنون آموزش هواداران فوتبال در مورد فرهنگی است که به طور باورنکردنی به آن افتخار می کند.

نعیمی به الجزیره می گوید: «غوترا یک نماد وحدت بخش بزرگ است که بخشی از لباس ملی ما است. "آموزش به جهان و نشان دادن استقبال قطری ها و مشارکت و سهیم شدن در فرهنگ ما، غوترا را به نماد بزرگ مهمان نوازی تبدیل می کند."

 

تمام پرچم های 32 تیم مقدماتی جام جهانی بر روی غوترا زده شده است. نعیمی همچنین چاقوهای سفارشی (لباس سنتی تا قوزک پا) و تسبیح را تهیه می کند.

"بخشی از شخصیت ما"

 

نعیمی گفت که محصولاتی که هویت منطقه‌ای دارند، گاهی اوقات می‌توانند برای برخی که ممکن است آن را بی‌اهمیت کردن فرهنگ تلقی کنند، فروش سختی باشد.

 

اما او می‌گوید که عمدتاً بازخوردهای مثبتی از مردم محلی و طرفداران دریافت کرده است، حتی اگر از بحث‌های مداوم بین عناصر محافظه‌کار و مترقی جامعه خود آگاه باشد.

 

او گفت: «کاری که ما در تلاشیم انجام دهیم کمکی مثبت به قطر و منطقه عربی است.

 

از آنجایی که مشتریان به سرعت قبل از مسابقه فوتبال در ویترین فروشگاه جمع می‌شوند، نعیمی مطمئن می‌شود که تجربه آنها را شخصی‌سازی می‌کند و لباس‌های ساده مردان و زنان منطقه را توضیح می‌دهد.

 

او روش‌های مختلف پوشیدن غوترا را به نمایش می‌گذارد، به‌ویژه استایل مورد علاقه‌اش - "کبرا".

 

او می‌گوید این تعامل با هواداران فوتبال جهانی برای آسودگی خاطر آنها در مورد پوشیدن غترا مهم است، زیرا مرز باریکی بین قدردانی فرهنگی و تملک فرهنگی وجود دارد.

 

نعیمی گفت: «امیدوارم محصول من شادی را به همراه داشته باشد و مردم قطر و فرهنگ عرب را به طور کلی آموزش دهد. این فقط یک موضوع قطری نیست، بلکه در عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت و سراسر خاورمیانه است. بخشی از شخصیت ماست من می خواهم مردم برای جام جهانی بیایند و با فرهنگ ما بروند.»

 

برای بسیاری از مشتریان، از جمله جواد از مراکش، این اولین ورود آنها به فرهنگ قطر است. جواد از مراکش می گوید: "من هرگز فرهنگ قطری را امتحان نکردم، این اولین بار است که آن را امتحان می کنم و 10 سال است که در قطر زندگی می کنم." وقتی تیم مراکش و مردم اینجا را می بینید، احساس غرور می کنید، به خصوص در زمین عربی اینجا برای اولین بار. احساس می کنم در خانه ام، در پایتخت مراکش هستم.

 

اشرف، یکی از ساکنان سنگاپور، صاحب افتخار یک غوترا با رنگ‌های برزیلی، می‌گوید بدون تکان دادن روسری نمی‌توان تجربه کامل جام جهانی را به دست آورد. او گفت: «درست مثل این است که اگر به برزیل بروید، همه چیزهای زیبای کارناوال ریو را بپوشید... این فرهنگ را تقویت می‌کند».

 

بلگاسم، هوادار تونسی، موافقت کرد و در حالی که همسرش عکس می گرفت، یک غوترا امتحان کرد و لبخند زد.

 

او گفت: «من آن [غوترا] را به عنوان سوغات می خرم. وقتی به کشورم برگردم، این رویداد شگفت انگیز را به یاد خواهم آورد و حضورم را در اینجا جشن خواهم گرفت

 

با اوج گیری مسابقات، نعیمی به وظیفه خود می بالد و از غرور وطن پرستانه می درخشد، حتی اگر بازی های زنده را در طول مسابقات از دست بدهد.

 

او به الجزیره گفت: میزبانی این مسابقات در قطر به معنای میزبانی جهان است. این زمانی است که به جهان نشان می دهیم چگونه می درخشیم. قطر ممکن است از نظر اندازه کوچک باشد، اما در عمل بزرگ است و امیدوارم این مسابقات این را نشان دهد.

+ نوشته شده در  شنبه 5 آذر 1401ساعت 22:30  توسط المیرا   بازدید 135 برچسب ها:

آخرین بازی ستارگان در جام جهانی

10 ستاره ای که احتمالا قطر آخرین جام جهانی آنها خواهد بود

از مسی گرفته تا سوارز و بنزما، اینها بازیکنان برجسته ای هستند که احتمالاً در رقابت های برتر تعظیم نهایی را انجام می دهند.

جام جهانی فوتبال که روز یکشنبه در قطر آغاز می شود، احتمالا آخرین اقدام در صحنه جهانی برای ستاره های متعدد این بازی خواهد بود.

در اینجا لیستی از 10 بازیکنی وجود دارد که انتظار می‌رود آخرین تعظیم خود را در معتبرترین تورنمنت این ورزش انجام دهند.

لیونل مسی، آرژانتین

قطر 2022 پنجمین جام جهانی مسی خواهد بود. مهاجم 35 ساله تیم فرانسوی پاریس سنت ژرمن امیدوار است که در سال گذشته قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا را تقویت کند و جامی را کسب کند که تاکنون در دوران حرفه ای خود از او دور مانده است.

در سایت های مختلفی میتوانید پیش بینی فوتبال قطر را انجام دهید.

کریستیانو رونالدو، پرتغال

داستان درباره فوق ستاره پرتغالی باید تحت سلطه تلاش او برای فتح پرتغال برای اولین بار جام جهانی باشد. اما در عوض، کریستیانو رونالدو با دود یک مصاحبه انفجاری که در آن باشگاه خود منچستریونایتد را که بالای سرش آویزان شده بود، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

لوکا مودریچ، کرواسی

در حالی که سن مودریچ عملکرد او را تکذیب می کند، این بازیکن 37 ساله نمی تواند برای همیشه از زمان سرپیچی کند. برنده توپ طلای جام جهانی 2018 روسیه - جایزه ای که به بهترین بازیکن مسابقات داده می شود - امیدوار است بتواند کشورش را یک قدم جلوتر از دفعه قبل بردارد، زمانی که کرواسی در فینال مغلوب فرانسه شد.

 

لوئیس سوارز، اروگوئه

جام جهانی فصل مهمی در افسانه لوئیز سوارز است – سیو دروازه مقابل غنا در سال 2010، گلزنی مقابل انگلیس در سال 2014 و گاز بدنام لئوناردو بونوچی همگی بخشی از فولکلور جام جهانی هستند. در 35 سالگی، اروگوئه امیدوار است برای یک شکوفایی بیشتر در حالی که آنها برای رویارویی با کره جنوبی، پرتغال و - سرنوشت آن را بخواهد - غنا آماده می کنند.

 

تیاگو سیلوا، برزیل

جام جهانی روسیه قرار بود آخرین جام جهانی تیاگو سیلوا باشد. اما مدافع میانی چلسی هیچ نشانه ای از کاهش سرعت خود را نشان نداده است و حتی در سن 38 سالگی یکی از بهترین مدافعان جهان باقی مانده است.

یوتو ناگاموتو، ژاپن

این بازیکن 36 ساله قرار است به اولین بازیکن ژاپنی تبدیل شود که در چهار جام جهانی حضور دارد.

 

من 36 سال دارم اما از نظر بدنی آماده هستم، مقابل بازیکنان بزرگی در اروپا و جام جهانی بازی کرده ام. من تجربیاتی را که در سلول هایم حک شده اند فراموش نمی کنم. من قطعاً می توانم با هر نوع بازیکن یا تیمی که سر راهم قرار می گیرد مبارزه کنم.» او در مصاحبه ای با ژاپن تایمز گفت.

 

مانوئل نویر، آلمان

مانوئل نویر دروازه بان آلمانی در مصاحبه ای در اوایل این ماه گفت: "هرگز نمی دانید، اما من فکر می کنم این آخرین جام جهانی من خواهد بود."

در حالی که برنده جام جهانی 2014 تا زمان برگزاری جام جهانی بعدی 40 ساله خواهد شد، او اشاره کرد که قطر 2022 "لزوما" نباید آخرین حضور او در صحنه جهانی باشد.

 

کریم بنزما، فرانسه

کریم بنزما برنده توپ طلا با وجود تمام دستاوردهایی که با رئال مادرید به دست آورده است، هنوز تورنمنت تعیین کننده ای برای فرانسه نداشته است. او در ترکیب قهرمانی لس بلوز 2018 قرار نگرفت و با توجه به سن و استعدادش در رده های فرانسه، این احتمالا آخرین فرصت او برای تاثیرگذاری در جام جهانی خواهد بود.

ایمن ماثلوثی، تونس

ایمن ماتلوتی دروازه بان کهنه کار با 38 سال سن یکی از مسن ترین بازیکنانی است که امسال در جام جهانی شرکت کرده است. ماتلوتی در آخرین جام جهانی کاپیتان تونس بود و پس از سه سال غیبت در لیست چهار دروازه بان این مسابقات به تیم بازگشت.

 

سرخیو بوسکتس، اسپانیا

سرخیو بوسکتس در 34 سالگی نشانه هایی از نزدیک شدن سن به او نشان داده است. اما، او همچنان یکی از اعضای کلیدی تیم اسپانیایی لوئیس انریکه است.

 

انریکه گفت: «اگر بتوانیم نوع بازی را کنترل کنیم و آن را به آنچه می‌خواهیم تبدیل کنیم، یعنی کنترل مالکیت توپ و تسلط بر حریف در منطقه دفاعی خود در زمین، پس «بوسی» همچنان شماره 1 در موقعیت اوست. در مصاحبه با ESPN

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 آذر 1401ساعت 13:43  توسط المیرا   بازدید 139 برچسب ها:

نارضایتی ها از برگزاری جام جهانی؟

بزرگترین قهرمانی فوتبال قرار است یک جشن باشد. پس چرا همه اینقدر ناراضی هستند؟

دوحه، قطر - برای شش سال طولانی، جام جهانی قطر بر افکار جیانی اینفانتینو تسلط داشته است. ماه ها و ماه ها برنامه ریزی دقیق، مذاکره ظریف، عیب یابی به ظاهر بی وقفه وجود داشت. اینفانتینو، رئیس فیفا، زندگی خود را وقف آن کرده بود. او به خلیج نقل مکان کرده بود. بنا بر گزارش ها، او دو تا از دخترانش را در اینجا ثبت نام کرده بود.

حالا بالاخره اینجا بود. مسابقاتی که هر لحظه بیداری او را به خود مشغول کرده بود، تنها کمی بیشتر از 24 ساعت باقی مانده بود، پاداشی که به آرامی برای تمام تلاش و انرژی او انجام شد. با این حال، اینفانتینو خوشحال، هیجان زده و یا حتی راحت به نظر نمی رسید. در عوض، او به وضوح ناراضی بود.

 

منابع نارضایتی او بسیار و متنوع است. او از "3000 سال" ستم اروپا ناراضی است. او از غارت سرد سرمایه داری جهانی ناراضی است، زیرا چشمان حریص آن فقط به «سود» دوخته شده است. او از اولویت های رسانه های خبری ناراضی است. او از اینکه «هیچکس به افراد معلول اهمیت نمی دهد» ناراضی است. او از سرعت اعطای حق رای زنان در برخی از کانتون های سوئیس در طول قرن بیستم ناراضی است. او از اینکه هیچ کس دیگری به فکر بردن تورنمنت های بزرگ ورزشی به ایران نبوده ناراضی است.

 

با این حال، او عمدتاً از آنچه به عنوان «نفاق» اروپا – غرب به طور کلی، واقعاً، اما به‌ویژه اروپا – در سرزنش قطر به خاطر رفتارش با همجنس‌گرایان و کارگران مهاجر می‌پندارد، ناراضی است، در حالی که اروپا فقط همجنس‌گرایی را در حافظه زنده قانونی کرد. و "به سرنوشت" آن "جوانانی" که به سواحل آن می رسند، یا در تلاش جان خود را از دست می دهند، اهمیتی نمی دهد.

برای پیش بینی فوتبالی نتایج مسابقات جام جهانی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

 

به خواندن داستان اصلی ادامه دهید

همان قدر که مونولوگ اینفانتینو عجیب و دلهره‌انگیز به نظر می‌رسید - به نوبه خود تلخ و خشمگین، خشمگین و ناامید، اما ثابت و بدون عذرخواهی طولانی، که در طول 100 دقیقه ارائه شد - به نوعی مناسب بود. بالاخره این یک تورنمنت است که تقریباً همه در آن ناراضی به نظر می رسند.

 

سازمان‌دهندگان قطری در ماه‌های اخیر، در ماه‌های اخیر از انتقادات «بسیار نژادپرستانه» رسانه‌های خبری غربی ناراضی‌تر و ناراضی‌تر شده‌اند، و آنچه آنها ادعا می‌کنند امتناع از تأیید پیشرفت - به‌ویژه از نظر از قوانین کار کشور - که ساخته شده است.

 

راهنمای مختصری برای جام جهانی 2022

کارت 1 از 8

جام جهانی چیست؟ مسابقات چهارساله بهترین تیم های ملی فوتبال را برای عنوان قهرمانی جهان در مقابل یکدیگر قرار می دهد. در اینجا مقدمه ای برای مسابقات مردان 2022 آمده است:

 

کجا برگزار می شود؟ میزبان امسال قطر است که در سال 2010 با شکست آمریکا و ژاپن حق برگزاری مسابقات را به دست آورد. اینکه آیا این یک رقابت صادقانه بود یا نه، مورد بحث است.

 

کی هست؟ این مسابقات در 20 نوامبر، زمانی که قطر با اکوادور بازی می کند، افتتاح می شود. در طول دو هفته بعد، چهار بازی در اکثر روزها برگزار خواهد شد. مسابقات با فینال در 18 دسامبر به پایان می رسد. برنامه کامل مسابقات در اینجا آمده است.

 

چند تیم در حال رقابت هستند؟ سی و دو. قطر به طور خودکار به عنوان میزبان راه یافت و پس از سال ها بازی، 31 تیم دیگر حق حضور و بازی را به دست آوردند. در اینجا با تیم ها آشنا شوید.

 

مسابقات چگونه کار می کند؟ 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی تقسیم می شوند. در مرحله افتتاحیه، هر تیم یک بار با سایر تیم های گروه خود بازی می کند. دو نفر برتر هر گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند. پس از آن، جام جهانی یک تورنمنت حذفی مستقیم است.

 

چگونه می توانم جام جهانی را در ایالات متحده تماشا کنم؟ این مسابقات به زبان انگلیسی از شبکه فاکس و اف اس 1 و به زبان اسپانیایی از شبکه تلموندو پخش خواهد شد. می‌توانید آن را در Peacock یا در سرویس‌های پخشی که Fox و FS1 دارند پخش زنده کنید.

 

بازی ها کی برگزار می شود؟ قطر پنج ساعت از لندن، هشت ساعت از نیویورک و 11 ساعت از لس آنجلس جلوتر است. این بدان معناست که برای برخی بازی‌ها در سواحل شرقی ایالات متحده شروع پیش از سحر خواهد بود و اواسط بعد از ظهر از ساعت 10 شب شروع می‌شود. بازی های قطر

 

سوالات بیشتری دارید؟ ما در اینجا پاسخ های بیشتری داریم.

 

Anheuser-Busch InBev، یکی از حامیان اصلی فیفا، ناراضی است زیرا تنها 48 ساعت قبل از شروع مسابقات، همان مقامات اعلام کردند که در واقع نمی توانند به هواداران در استادیوم ها آبجو بفروشند.

 

بسیاری از طرفداران از اینکه نه تنها قوانین در آخرین لحظه تغییر کرده اند، بلکه از اینکه به نظر می رسد ثبات کمی وجود دارد، ناراضی هستند: به هر حال، خرید آبجو در بازی ها همچنان امکان پذیر است. شما فقط باید چندین هزار دلار برای یک بلیط VIP پرداخت کرده باشید یا در فیفا موقعیت داشته باشید.

 

انتخاب سر دبیر

 

نحوه خواندن برگ درختان

 

چرا ما هنوز وسواس رابرت موزس داریم؟

 

ستاره جذاب با چشمان روحی اتفاقاً یک الاغ است

 

 

به خواندن داستان اصلی ادامه دهید

تعدادی از هوادارانی که قطر برای حضور در این تورنمنت و خوش رفتاری با آن پول دریافت کرده اند، ناراضی هستند، زیرا پس از گزارش نیویورک تایمز و دیگران، کمک هزینه غذا و نوشیدنی روزانه آنها توسط سازمان دهندگان پس گرفته شده است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 آذر 1401ساعت 13:42  توسط المیرا   بازدید 119 برچسب ها:

تاریخچه بازی های جام جهانی

تاریخچه جام جهانی فوتبال

از خشکسالی تا گل‌های فراوان: تاریخچه بازی‌های افتتاحیه جام جهانی

از شوک تا بن بست، از طریق یک سری مسابقات فراموش نشدنی، تاریخچه مسابقات افتتاحیه جام جهانی.

سفت، تند و محافظه کارانه. این یک بازی معمولی افتتاحیه جام جهانی را توصیف می کند، درست است؟

برنامه فوتبال جهانی در سایت فیلم نماوا به طور روزانه قرار می‌گیرد.

شاید روزی روزگاری اما نه دیگر، نه با یک نمایش پنج ستاره از روسیه که در خاطره ها ماندگار شد. و نه زمانی که ما مجبوریم ذهن خود را فقط به سال 2006 برگردانیم تا به یاد بیاوریم که آلمان و کاستاریکا درگیر یک کشمکش قانع کننده بودند. درام برزیل در مقابل کرواسی در مقابل 62000 بومی حیرت زده پیش از بهبودی برای پیروزی در سال 2014 وجود داشت.

هنگامی که پرده جام جهانی 2022 قطر در روز یکشنبه بالا می‌آید، میزبان و اکوادور به نوبت تلاش می‌کنند تا مسابقه‌ای را ایجاد کنند که در میان مناسبت‌های بزرگ جام جهانی قرار دارد. به دلیل تمام بازی‌های مرحله گروهی، اغلب اولین بازی‌هایی است که علاوه بر فینال‌ها و بازی‌های حذفی درام بالا به یاد می‌آیند.

نه همیشه، چون این فوتبال است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. برای چهار رقابت متوالی از سال 1966، جام جهانی با تساوی بدون گل آغاز شد. 95000 نفری که در نیوکمپ بارسلونا برای شروع جام جهانی 1982 حضور داشتند، از ثروت نسبی لذت بردند، سپس، زمانی که بلژیک مدافع عنوان قهرمانی آرژانتین را 1-0 غافلگیر کرد.

با بازگشت به ظرفیت بازی افتتاحیه برای به اشتراک گذاشتن سرفصل های یک جام جهانی، به سال 1990 فکر کنید. آندریاس برهمه تنها گل را در فینال به ثمر رساند. اما آیا شاهکار دفاع چپ آلمان راحت‌تر از ضربه فرانسوا اومام بییک به کامرون یادآوری می‌شود که آرژانتین و جهان را شوکه کند؟

به همین ترتیب، دبل رستگاری رونالدو برای برزیل در فینال سال 2002، در خاطرات بسیاری از ناظران با غلبه بر فرانسه توسط سنگال توسط بازیکن نزدیک پاپا بوبا دیوپ، رقابت می کند.

در اینجا، FIFA+ تاریخچه گلدانی بازی افتتاحیه جام جهانی را شرح می دهد.

1930: فرانسه 4 مکزیک 1، استادیو پوسیتوس، مونته ویدئو، اروگوئه

جام جهانی 92 سال پیش یک اتفاق تازه وارد در صحنه ورزشی بود و هیچ یک از توجهی که 32 تیم در قطر انتظار دارند در ماه آینده را به خود جلب نکرد.

با این وجود، تقارن خوبی در فرانسه وجود دارد که چهار بار گلزنی می کند، درست مانند آخرین بازی جام جهانی، زمانی که تیم دیدیه دشان کرواسی را در فینال 2018 شکست داد. این پیروزی - که پس از مسابقه با سه گل برتری در نیمه اول به دست آمد - به همان خوبی برای فرانسوی ها بود. آنها دو مسابقه بعدی خود را از دست دادند، در حالی که مکزیک در مسابقاتی که اروگوئه میزبان برنده شد، بی معنی بود.

 

1934: ایتالیا 7 ایالات متحده آمریکا 1، Stadio Nazionale PNF، رم، ایتالیا

تصور اولین مسابقه به عنوان یک ماجرای خفه کننده، با اولویت اجتناب از شکست، زمانی که ایتالیا تورنمنت خانگی خود را با شکست آمریکا آغاز کرد، به فکر کسی نبود. این جام جهانی 1934 به صورت حذفی مستقیم بین 16 شرکت کننده برگزار شد. ایتالیا تا حد زیادی به دلیل هت تریک آنجلو اسکیاوو پیش رفت - و میزبان دو هفته بعد در همان استادیوم پایتخت بازگشته بود تا چکسلواکی را در فینال پس از برنده وقت اضافه اسکیاوو شکست دهد.

1938: سوئیس 1 آلمان 1، پارک دو پرنس، پاریس، فرانسه

یک مسابقه مرگ ناگهانی دیگر که یک شکست نشان دهنده پایان امیدهای یک کشور در جام جهانی بود. سوئیس و آلمان نتوانستند بیش از 120 دقیقه در پایتخت فرانسه از هم جدا شوند، پس از آندره آبگلن که گل ژوزف گوشل را برای آلمانی ها به تساوی کشاند. سوئیس در بازی تکراری 4-2 پیروز شد اما پس از باخت 2-0 مقابل مجارستان در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

 

1950: برزیل 4 مکزیک 0، استادیوم ماراکانا، ریودوژانیرو، برزیل

هشت سال دیگر می‌گذرد تا برزیل اولین قهرمانی از پنج عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. اما آمریکایی‌های جنوبی شروع به تأثیرگذاری در بازی جهانی کردند. آنها در سال 1938 سوم شدند و به عنوان میزبان، جشن سال 1950 را با سبکی پر زرق و برق آغاز کردند و مکزیک را 4-0 شمشیر کردند. این مسابقات زمانی که اروگوئه برزیل را در حضور نزدیک به 174000 نفر در ماراکانا شکست داد تا جام ژول ریمه را به گوشه ای دیگر از قاره قاچاق کند، با ناراحتی پایان یافت.

1954: یوگسلاوی 1 فرانسه 0، La Pontaise، لوزان، سوئیس

اولین مورد از افتتاحیه اسطوره های محبوب با گل دقیقه 15 میلوش میلوتینوویچ حل شد. پیروزی یوگسلاوی در نهایت باعث شد تا فرانسه با یک امتیاز پیشرفت کند، اما قهرمان نهایی آلمان غربی آنها را در یک هشتم نهایی حذف کرد.

1958: سوئد 3 مکزیک 0، استادیوم راسوندا، سولنا، سوئد

سومین بازی افتتاحیه جام جهانی برای مکزیک و سومین باخت کامل. اما ماجرا در اینجا سوئد بود، کشور میزبان، که سکو را برای دویدن به فینال گذاشت، جایی که در مقابل برزیل و پله، ستاره 17 ساله آمریکای جنوبی، شکست خوردند.

1962: شیلی 3 سوئیس 1، استادیو ناسیونال، سانتیاگو، شیلی

زمانی که رولف واتریچ سوئیسی پس از شش دقیقه گلزنی کرد، سکوت بیش از 65000 بوکس شده در ورزشگاه ملی شیلی فرود آمد. پس از گل تساوی توسط لئونل سانچز 60 ثانیه قبل از نیمه تمام، تسکین در تمام مراحل. و سانچز در دقیقه 56 بعد از اینکه خامه رامیرز بازی را برگرداند و بعد از وقت استراحت، گل را کامل کرد. شیلی به نیمه نهایی خواهد رسید، جایی که تیم فرناندو ریرا مربی و مردم محلی پارتیزان برای تیم برزیل که در فینال با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در برابر چکسلواکی دفاع کرد، همتای نداشتند.

سالهای آیش: 1966-1978

احتمالاً دوره ای که شهرت اولین بازی افتتاحیه جام جهانی با ایمنی بالا متولد شد.

 

قهرمان سال 1966 انگلیس هیچ نشانی از آنچه در تساوی بدون گل ومبلی مقابل اروگوئه در پیش خواهد داشت، ارائه نکرد. مکزیک نفرین اولین بازی خود را، حداقل وقتی چهار سال بعد در ورزشگاه آزتکا با اتحاد جماهیر شوروی مساوی کرد، شکست.

برزیل افسانه ای 1970 دفاع از عنوان قهرمانی خود را با شریک شدن در بن بست با یوگسلاوی در والستادیون فرانکفورت آغاز کرد. و زمانی که آلمان غربی در بوئنوس آیرس با لهستان به تساوی 0-0 دست یافت، خشکسالی به چهارمین تورنمنت کشیده شد.

 

1982: بلژیک 1 آرژانتین 0، نیوکمپ، بارسلونا، اسپانیا

اروین واندنبرگ اولین بازیکنی بود که در بازی افتتاحیه جام جهانی پس از ووتریچ سوئیس در 20 سال قبل، زمانی که دفاع غیرمعمول سخاوتمندانه آرژانتین به مهاجم بلژیکی آزادی نیوکمپ را داد تا پایانی کم به خانه بزند و جشن‌های فوق‌العاده‌ای را برانگیزد، اولین بازیکنی بود که موفق به گلزنی شد. هر دو تیم در نهایت پیشرفت خواهند کرد - اما بین آنها در مرحله گروهی دوم حتی یک امتیاز روی تخته نگرفتند.

1986: ایتالیا 1 بلغارستان 1، استادیو آزتکا، مکزیکو سیتی، مکزیک

با توجه به اینکه میزبان با پیروزی 2-1 مقابل بلژیک آغاز شده بود، چقدر باید آرزو داشت که مکزیک این فرصت را داشته باشد که در بازی افتتاحیه در زمین خود برای پنجمین بار خوش شانس باشد. در این مسابقه، ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی، پس از گل تساوی ناسکو سیارکوف در فاصله پنج دقیقه مانده به گل اول الساندرو آلتوبلی، مقابل بلغارستان به تساوی کشیده شد.

 

1990: کامرون 1 آرژانتین 0، سن سیرو، میلان، ایتالیا

شاید معروف ترین بازی افتتاحیه از همه آنها باشد. گاهی اوقات با گذشت زمان از دست می رود که کامرون تا مرحله یک چهارم نهایی پیش می رود. به همین ترتیب، این واقعیت که آرژانتین به فینال رسید. این بازی یکباره همه اینها را تحت الشعاع قرار داد. ضربه سر فرانسوا اومام بییک فراتر از دروازه بان نری پومپیدو بود و علیرغم دریافت کارت قرمز برای آندره کانا بییک و بنجامین ماسینگ در دو طرف دروازه، آفریقایی ها یکی از پیروزی های بزرگ جام جهانی را به دست آوردند.

1994: آلمان 1 بولیوی 0، میدان سرباز، شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

چهار سال بعد چنین درامی وجود نداشت. یورگن کلینزمن تک گل اروپایی ها را به ثمر رساند که به نظر می رسید برای یک تورنمنت قدرتمند دیگر تا شکست شوکه کننده در یک چهارم نهایی مقابل بلغارستان آماده باشند.

دیگر سال‌های مسابقاتی نیز برگزار شدند تا قرعه در سال 2022 به نام قطر افتاد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 آذر 1401ساعت 13:41  توسط المیرا   بازدید 137 برچسب ها:

تیم ملی قطر در جام جهانی 2022 چه میکند؟

گزارشی از بی‌بی‌سی در خصوص تیم ملی قطر در مسابقات جام جهانی قطر 2022

جام جهانی 2022: چگونه قطر تیمی را ساخت که "آماده برای خیره کردن جهان" است

قطر جاه طلبی های بزرگی برای جام جهانی امسال دارد - نه تنها از نظر میزبانی موفق، بلکه در مورد اینکه تیم ملی تا چه حد می تواند پیشرفت کند.

سایت ها و شرکت های مختلفی جوایز متعددی را برای پیش بینی جام جهانی 2022 تهیه کرده اند.

این اولین حضور آنها در مسابقات خواهد بود که به دلیل میزبانی جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده اند و حداقل هدف آنها عبور از مرحله گروهی است.

این ممکن است برای کشوری با سابقه فوتبال نسبتاً کمی و جمعیتی از ملیت‌های قطری کوچک‌تر از لستر، بلندپروازی به نظر برسد.

اما آنها هیچ فشار آور نیستند. آنها قهرمان آسیا هستند و حداقل یک نسل را برای ساختن این لحظه صرف کرده اند، پس چگونه قطر تیم فوتبالی را ایجاد کرده است که معتقدند می تواند جهان را شگفت زده کند و به مراحل حذفی صعود کند؟

جام جهانی بیابانی که در اثر طوفان گرد و غبار جنجال متلاشی شده است

"جنجال های جام جهانی کمی هیجان را از بین می برد" - گبی لوگان

چگونه قطر میزبان جام جهانی شد؟

ده نمادی که می توانند در آخرین جام جهانی خود حضور داشته باشند

کار خیلی قبل از پیشنهاد جام جهانی آغاز می شود

جام جهانی 2010 قطر را به طور قابل درک برانگیخت، نه تنها از منظر اخلاقی، بلکه از منظر فوتبالی، زیرا این کشور تنها میراث کوتاه فوتبالی دارد.

آنها اولین بازی رسمی خود را تا سال 1970 انجام ندادند، زمانی که آنها 2-1 به همسایه بحرین باختند، و تعداد کمی از بازیکنان را در اختیار داشتند - این کشور 2.9 میلیون نفر جمعیت دارد اما تنها حدود 300000 نفر از آنها قطری هستند.

جان مک مانوس، انسان شناس اجتماعی و نویسنده کتاب Inside Qatar به بی بی سی اسپورت گفت: «قطر یک الزام جدی دارد که حتی اگر در این کشور متولد شده باشید اما والدینتان قطری نیستند، حق شهروندی ندارید.

 

"بخشی از دلیل این امر به خاطر سخاوتمندانه نگه داشتن مزایای شهروندی است - 11 درصد از اتباع قطر تحصیلات رایگان، شغلی با درآمد خوب و بسیاری از مزایای بزرگ دیگر دریافت می کنند. افراد بیشتری که تابعیت دریافت می کنند به این معنی است که باید بیشتر پخش شود."

علی‌رغم چالش‌هایی که تعداد محدودی از بازیکنان در دسترس آن‌ها بودند، آنها نتایج قابل‌توجهی را در چند دهه آینده به دست آوردند.

قطر به فینال مسابقات قهرمانی جوانان جهان در استرالیا در سال 1981 رسید و برزیل و انگلیس را در این راه شکست داد و در اوایل دهه 1990 قبل از قهرمانی در جام خلیج فارس به مرحله یک چهارم نهایی المپیک بارسلونا راه یافت.

اما تلاش برای بهبود واقعی تیم ملی به گونه ای که بتواند در سطح جهانی رقابتی تر باشد در آغاز قرن شتاب گرفت.

قطر پس از کسب نتایج خوب زیر نظر مربیان برزیلی در دهه های گذشته - موفقیت آنها در المپیک و جام خلیج فارس زیر نظر سباستیائو لاپولا - به دنبال این بود که ببیند آیا می تواند کمی استعداد آمریکای جنوبی را به تیم بازی خود اضافه کند.

علیرغم سخت‌گیرانه بودن قوانین تابعیت خود، در سال 2004 قطر تلاش کرد تا از خدمات سه بازیکن برزیلی بی‌بازی ایلتون، دده و لئاندرو که در آن زمان بازیکنان مهمی در بوندسلیگا آلمان بودند، استفاده کند.

این سه نفر هیچ ارتباط قبلی با قطر نداشتند، اما تلاش برای ملی کردن آنها در نهایت توسط فیفا مسدود شد، و سپس قوانین را تشدید کرد تا بازیکنان مجبور شوند "ارتباط واضح" را با کسانی که امیدوار بودند نمایندگی کنند نشان دهند، که شامل هزینه کردن مقدار مشخصی بود. قبل از اینکه آنها بتوانند تابعیت شوند در کشور باشند.

مک مانوس افزود: «فیفا قوانین را بر اساس آنچه قطر تلاش کرد، تشدید کرد و آنها واردات استعدادها را دشوارتر کردند.

آنها تدبیر خود را تغییر دادند و روی توسعه آنچه که دارند تمرکز کردند.

یک چشم انداز بلند مدت

قطر همچنان تلاش کرد و استعدادها را مطابق با قوانین جدید ملی‌سازی کرد - سباستین سوریا اروگوئه‌ای برای بازی در لیگ قطر در سال 2004 دعوت شد و دو سال بعد شرایط لازم برای تابعیت را داشت و تعدادی دیگر از بازیکنان خارج از کشور مسیرهای مشابهی را دنبال کردند. ، اما تمرکز زیادی روی بلندمدت و توانایی کشور برای توسعه بازیکنان خود بود.

 

هجده سال پیش آکادمی 1 میلیارد پوندی Aspire با هدف یافتن و پرورش بهترین استعدادها در فوتبال و سایر ورزش ها تأسیس شد - معتز عیسی برشیم که سال گذشته در المپیک توکیو طلای پرش ارتفاع را به دست آورد، از آن فارغ التحصیل شد.

در فوتبال، آکادمی سالانه 5000 نوجوان 11 ساله را در قطر جستجو می کند که امیدوارکننده ترین استعدادها به آنها کمک هزینه می دهد و سپس هفت سال آینده را به عنوان مربی و در کنار تحصیل سپری می کند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 آذر 1401ساعت 13:41  توسط المیرا   بازدید 106 برچسب ها:

پیش بینی جام جهانی 2022

چه کسی برنده جام جهانی خواهد شد؟ کارشناسان بی بی سی پیش بینی های خود را انجام می دهند.

پس از قرعه کشی جام جهانی، این مسابقات از یکشنبه در ورزشگاه آل خور آغاز می شود و در 18 دسامبر در استادیوم نمادین لوسل در دوحه به پایان می رسد.

32 تیم در این مسابقات شرکت خواهند کرد که در 64 مسابقه در 28 روز برگزار خواهد شد، از جمله قطر میزبان، فرانسه دارنده و برزیل برنده پنج دوره.

چه کسی این بار جام طلای معروف را به دست خواهد آورد؟ مدعیان اصلی دیگر چه کسانی هستند؟ و انگلیس و ولز چگونه خواهند بود؟

مجریان و کارشناسان فوتبال تلویزیون و رادیو بی بی سی اسپورت پیش بینی می کنند در چهار هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد...

چه کسی برنده جام جهانی خواهد شد؟

آلن شیرر: آرژانتین این یک راه عالی برای لیونل مسی، بهترین بازیکن جهان، خواهد بود. این می تواند یک لحظه تعیین کننده برای او باشد - او احتمالاً بهترین بازیکنی بوده است که تا به حال دیده ایم، اما چیزی که همیشه در مقایسه بین او و دیگو مارادونا مورد توجه او قرار می گیرد این است که او هرگز جام جهانی را فتح نکرده است. اگر قرار بود او در این یکی برنده شود، این تقریباً پایان آن مناظره خواهد بود - و چه داستانی خواهد بود.

میکا ریچاردز: برای من برزیل است. من درک می کنم که چرا در مورد آرژانتین سر و صدا وجود دارد، اما اکنون زمان درخشش نیمار است. او در مسابقات مقدماتی هشت گل به ثمر رساند و بازی خود را در این فصل به سطح بعدی رساند. وزن ملت روی دوش اوست و باید با انتظاراتی که برزیل از او دارد کنار بیاید، اما او ستاره نمایش خواهد بود.

کریس ساتون: فرانسه صاحب امتیاز است و مسلما بهترین خط حمله را با کریم بنزما و توپ طلایش، کیلیان امباپه و عثمان دمبله، حتی آنتوان گریزمان نیز دارد. بله، آنها در خط هافبک مصدوم شده اند، اما آنها دو ستاره جوان در اورلین چوآمنی و ادواردو کاماویگا از رئال مادرید دارند که در حال حاضر کاملاً در کلاس بالا هستند. این یک علم دقیق نیست، اما وقتی به فرانسه در جام‌های جهانی فکر می‌کنید، آن‌ها یا همه در داخل یا خارج هستند. این بار؟ من می گویم آنها همه وارد خواهند شد. اگر مانند روسیه کلیک کنند، چرا که نه؟

الکس اسکات: من با برزیل می روم. تیم آنها ترکیبی عالی از تجربه با بازیکنان جوان هیجان‌انگیز و با فرمی دارد که می‌توانند تورنمنت‌های بزرگی داشته باشند، مانند وینیسیوس جونیور، نیمار نیز در فرم فوق‌العاده‌ای است و هر تیمی زمان آماده‌سازی کمی قبل از مسابقات دارد تا سازماندهی کلیدی را به درستی انجام دهد. ، می تواند به درخشش فردی برای حل و فصل برخی از بازی ها برسد.

اشلی ویلیامز: تیم شما همیشه کمی به قدرت شلیک شما وابسته است و برزیل گزینه های هجومی زیادی دارد. اگر آنها هم برنده شوند برای فوتبال عالی خواهد بود. ما همه طرفدار برزیل هستیم، اینطور نیست؟

فارا ویلیامز: سرم به من می‌گوید که با ترکیبی که برزیل دارد، آن را برنده خواهند شد - عمق مهاجمان آنها بهترین در بین تمام تیم‌ها است. اما قلب من چیز دیگری به من می گوید. من می خواهم فینال انگلیس و برزیل را پیش بینی کنم... و آن را به خانه می آوریم.

جرمین جناس: همه همیشه در مورد جنبه تهاجمی چیزها وسواس دارند، اما آرژانتین از نظر دفاعی واقعاً محکم به نظر می رسد و پس از قهرمانی در کوپا آمریکا در سال 2021، آنها ریتمی را پیدا خواهند کرد که برای آنها مفید است. در فینال آنها برزیل را شکست دادند که بزرگترین رقیب آنها در قطر نیز خواهد بود، اما من احساس می کنم مسی این کار را انجام خواهد داد.

کارن باردسلی: از نظر تاریخی، به نظر می رسد که کلین شیت و دریافت کمترین گل، کلید قهرمانی در جام جهانی است. پس کدام تیم با یک دروازه بان خوب قوی ترین واحد دفاعی را دارد؟ سپس توانایی آنها در مدیریت لحظات در مسابقات و نحوه افزایش سرعت آنها در مرحله گروهی. دو تیم برتر من برزیل و آرژانتین هستند - و من می‌توانم بگویم که برزیل پیروز خواهد شد، زیرا آنها در هر پستی کاملاً آماده هستند و از نظر دفاعی قوی‌ترین هستند که در سال‌های بسیار زیاد دیده‌ام.

ریو فردیناند: برزیل عمیقاً در تیم خود و همچنین تجربه دارد - همانطور که در تمام طول تیم آنها تجربه بردن چیزها است.

 

راب گرین: آن‌ها استعدادهای جوان و هیجان‌انگیزی دارند که با آن تجربه برنده شدن پیش می‌روند. برای من برزیل است.

گابی لوگان: قرار نیست احساساتی باشم و بگویم مسی پیروز خواهد شد اما یک تیم آمریکای جنوبی پیروز خواهد شد. وینیسیوس جونیور بازیکن بسیار مهمی خواهد بود و برندگان جام جهانی پیراهن زرد خواهند پوشید.

دنی مورفی: من نمی توانم برزیل یا آرژانتین را پشت سر بگذارم. هر دو پر از کیفیت و تجربه هستند و کمی توقف خواهند داشت. شاید آرژانتین این بار این کار را انجام دهد، زیرا به نظر می رسد در ستاره ها نوشته شده است که بهترین بازیکن تاریخ جام جهانی را خواهد برد.

دنی گابیدون: من فرانسه را دوست دارم. در مجموع آنها یک تیم کاملاً متعادل با کیفیت بالایی در خط حمله هستند و بزرگترین مشکل برای سرمربی، دیدیه دشان، یافتن بهترین سیستم و تصمیم گیری در مورد ترکیب اصلی خود است.

یورگن کلینزمن: با آرژانتین، نیروی محرکه بزرگ مسی است. همه طرفداران فوتبال شرایط او را می دانند و می دانند که اگر بخواهد اولین جام جهانی خود را در سن 35 سالگی برنده شود، این لحظه باید باشد. او نیز این را می داند و تیمش هم همینطور - بنابراین آنها هر کاری که ممکن است برای رسیدن به آن جهان انجام خواهند داد. برد جام.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 آذر 1401ساعت 13:40  توسط المیرا   بازدید 174 برچسب ها: